Mayken Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Hvordan utviklet den seg. Er det noe du gjør som påvirker oppblomstring av eksemen. og hva bruker du for å bli kvitt den? Har tidligere hatt litt i ansiktet og på hendene (mellom fingrene) men ikke ofte. men nå etter svangerskapet har jeg perioder med røde flekker i hodebunnene og alt er tørt. Tørr nesten ikke dra børsten gjennom håret, for da ser det ikke ut etterpå, klør gjør det også. Har også fått røde tørre utslett i pannen. Har brukt fungoral shampo til håret og føler at det hjelper, men jeg er ikke flink nok til å huske å bruke den. Er det sånn dere har det også??
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 lille babyen min fikk det, da brukte vi fungoral 4 ganger i uken til den var forsvunnet og så en gang i uken. Masse fuktighets krem, Hun hadde masse i hodebunnen og på øyebrynene. Smurte og med en kortison salve så forsvant det og har ikke kommet tilbake
Mayken Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har også til tider tørr hud ved øyenbrynene. Får vel bare være flink å bruke fungoralen da, og håpe på det beste. Tror det henger litt sammen med stress, kan være fin en stund, og så kommer det en periode da det skjer mye, og da blomstrer det opp igjen.
dårlig ånde Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 jmin erfaring er at det bare blir verre og verre. jeg har alltid hatt litt i hodebunnen, som blir verre ved stress. store flekker i hodebunnen som jeg piller flass av, piller meg helt til blods,, det er kjempeekkelt. da jeg fylte 18 fikk jeg også litt inne i øret. dette er noe skikkelig dritt! for meg hjelper ikk efungoral i det hele tatt. kortisonsalve hjelper, men det orker/gidder jeg ikke bruke så mye. sol og saltvann hjelper ganske bra, dessuten hjelper det å ikke stresse. lett å si med en liten baby og masse skolearbeid!
Mayken Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2008 Håper det ikke utvikler seg mer, synes det er ille nok, hodebunnen er skikkelig sår og lite fin. Pleier også å bli sår i øret en sjelden gang, væsker litt liksom og klør. Skal en uke til Kreta i begynnelsen av mai, så kanskje det vil hjelpe litt hvis jeg ikke har litt bedre innen da. Får bare håpe at fungoral hjelper fortsatt.
Mayken Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2008 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321257 Står forklart her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå