Pille~Pernille Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Jobben til samboeren min skal på helgetur til fjellet i midten av april, og det er med følge. De skal da feire seg selv skikkelig, for hard og god jobbing over en hard periode! Kameraten til sambo (han jobber også der da) skal bli pappa nå en av dagene (tror hun har termin imorgen, eller så var det 17) Men...Denne damen vil da ta med babyen og være med på denne turen! Jeg tenker ikke på babyen nå, men på resten av selskapet! Jeg vet at mange ikke synes noe om det, og jeg er faktis litt enig. De mener at det vil bli en demper for stemning og "festen" om det er med en liten baby der! Hadde det ikke vært bedre for denne mannen å få dratt alene, og feiret med kollegene sine? Hva mener dere om dette?
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 hm.. om de må gå rundt å være stille og ta hensyn til babyen legger det jo en demper for feiringen.. selv hadde jeg ikke villet gjort det, hadde følt meg som "ei sprenglus" om jeg hadde trompet gjennom og tatt med babyen min liksom.. nei, hadde nok valgt å være hjemme. det er jo ei feiring av jobben som er gjort, dette skal feires og ikke feires over barn. men hvordan i all verden få formidlet dette til ei nybakt mamma at andre vil føle det litt beklemt? ble litt rotete dette da, men men, mine synspunkter ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Jeg er helt enig med deg 57litt. Hadde helt klart holdt meg hjemme, og latt mannen dra på tur alene og kosa seg! Hadde følt meg dum jeg og, om jeg hadde troppet opp med baby ja.. Se på meg liksom!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Jeg hadde nok holdt meg hjemme.. Barn og fest hører bare ikke sammen.. Hvis hun på liv og død må være med, får de skaffe seg barnevakt.. Er enig i at det sikkert er litt vanskelig å formidle videre til henne, men hvis de andre skal feste, vil det jo bli mye leven, høye stemmer og roping osv.. Da kan hun jo ikke være der med babyen uansett, og blir bare sittende på hotellrommet alene.. Da hadde jeg heller ligget på min egen sofa, og gledet meg over at fjernkontrollen endelig var min =) Hjemme har man alt man trenger til babyen, og jeg tviler på at mannen hennes blir mye til hjelp om han skal være med på festen.. hehe... Be din samboer snakke med kameraten sin og be dem revurdere å ta med babyen...
Pille~Pernille Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2008 Tusen takk for innspill jenter. Sambo leste tråden nå, og han er også enig i at hun bør bli hjemme med babyen. Og han mener ikke noe vondt med det, men hva er egentlig vitsen som han sa? Og ta med en så liten baby, for så å sitte for seg selv store deler av turen. Han sa også at hadde det vært oss to det var snakk om, hadde han også reist alene! Han hadde ikke fått det noe koselig når han visste at jeg satt et helt annet sted med babyen.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 hadde også holdt meg hjemme, eller eventuelt fått besteforeldre til å passe barnet den helgen hvis det var mulig.. hadde blitt irritert selv hvis noen tok med baby på "fylletur"...
maria isabell Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 hadde bare syntes det var koselig,hadde ikke gjort det selv og tar festen av bør mammaen ha en plass å trekke seg tilbake på...men babyer er jo alltid velkommen uansett....
Pille~Pernille Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2008 Babyer er søte ja, og alltid kos med dem.. Men her er det snakk om firmafest med nesten 80 mann! Det blir garantert ikke stille og rolig.
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 sant så sant.. så blir det sikkert ikke så trivelig for samboeren hennes heller om han vet at hun sitter alene på et annet rom mens de fester og hoyer alle mann sammen. blir uansett en unødvendig brems synes nå jeg,
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Jeg mener hun skal holde seg hjemme! For alles del egentlig. Sin egen, babyen, mannen og ikke minst alle de andre som skal være med! Man har da ikke noe å gjøre på firmatur med en nyfødt, uansett fest eller ikke! Men er ikke det egentlig noe enhver mor skjønner da?
Pille~Pernille Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2008 Fylleturer er en uting...Javel, men sånn er det bare:o) Jeg stikker ikke nesa mi i hennes saker, men jeg tenker på samboeren hennes (og de andre gjestene også). Og hvorfor være med på en slik tur om hun skal sitte for seg selv ett annet sted? Er det da kun for å "bremse" for samboeren sin da? Les spørsmålet og de andre svarene, så skjønner du nok hva jeg mener du også:-)
AndreVonDrei Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Også SÅ vrang da, Måkeskrik :-p Enig med de over her, jeg. Det høres merkelig ut å dra med seg en nyfødt baby på firmafest -om ikke annet unødvendig!
nr 6 på vei Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Bærkorg og jeg er enig. Det er jo ikke akkurat noen 6 manns hytte de skal på disse 80. Utifra innlegget til HI(hovedinnlegget) så trodde jeg at det var snakk om en hyttetur el. og da tror jeg nok det beste hadde vært om denne damen holdt seg hjemme. Forøvrig så regner jeg med at dersom det er invitert med følge så er det vel tatt høyde for at samboere/kjærester/ektefeller skal kunne være med, og at enkelte har små barn som må være med vil være en naturlig konsekvens av det.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Vet du; nr 5 på vei: Jeg tror ikke du leste hi så veldig godt, eller så motsier du deg selv veldig.. Her er det helt umulig å forstå hva du vil fram til.. Du er enig med Bærkorg, men samtidig syns du det er best at hun er hjemme.. Dessuten tror jeg du har misforstått endel.. Det kommer ganske klart fram i hi at det er snakk om en feiring, og det innebærer ofte alkohol, i tillegg er det snakk om 80 personer!! Tror du det er så rolig på sånne turer at det er lett for en baby å sove o.l?. Hadde det bare vært snakk om en familietur hadde det sikkert vært nevnt i inbydelsen, tror du ikke?? Det er invitert med følge, IKKE med barn.. Må jo kunne være mulig for foreldre å ikke drasse rundt på barna bestandig? Jeg venter nr 3, og en helg uten barn hadde vært nyyydelig! Tenk å bare være deg om mannen din en helg?? Er nemlig ikke så forbanna "naturlig konsekvens" å ha med barna på alt! Og de som ikke har barnevakt; dessverre, da må du bli hjemme!!.. Enkelt og greit!!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Litt seint innpå her, men skjønner heller ikke hvorfor du bryr nesa di med dette HI. 80 mann finner sikkert farta. er du litt hypp på typen hennes kanskje?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 En ting er jo hva denne damen tenker og mener nå før babyen er født. Men det kan godt vær hun ombestemmer seg etter fødselen. Det er jo ikke bare bare å dra på tur med en liten nyfødt. Spesielt ikke dersom det er 1.fødte og alt er nytt. Men dersom hun er i stor form og føler seg opplagt for å dra på fjelltur, så syns jeg hun bør kunne gjør det uten at andre skal synse og mene så mye om akkurat det!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 Det er ingen som tar deg alvorlig uansett, bærkorg.. Du har bare fritidsproblemer der du sitter på "barn i magen" og så er du ikke engang gravid! Du er bare patetisk! Det verste er at du skal liksom ose av visdom, men bruk av mange innviklede ord gjør deg ikke så veldig smart fordet.. Kom deg over på din baby, du.. Der kan du jo kose deg med å diskutere med dine likesinnede..
*H* Skrevet 19. mars 2008 #18 Skrevet 19. mars 2008 jeg hadde holdt meg hjemme, og det hadde min samboer også. han får gjøre som han vil og gå ut osv., men jeg vet han ikke ville dratt bort en helg for å feste med jobben når han har en liten fersk en hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå