Gå til innhold

Gallestein!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg kan spise? Fått beskjed om å spise fettfattig mat frem til opersjonen...

Er så sulten, redd for å spise noe galt..

Middag?

Kan jeg spise snop uten fett???

Lure... lure...

Videoannonse
Annonse
Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

har (sansynligvis, legene ble ikke helt enig med seg selv) hatt det men den passerte. Man bør spise fettfattig mat fordi smertene blir verre av fett. Ville holdt meg til rent kjøtt og grønnsaker.

Ville holdt meg unna godterier!

Stakkars deg, det er vondt =(

Skrevet

Galleblæren har som funksjon å tømme sitt innhold ut i tarmen når man spiser, og særlig dersom man spiser fettrik mat. Når man har gallestein, blokkerer/hindres gallen i å passere videre i gallegangene og dette kan skape ubehag og smerter. Det er årsaken til at man bør unngå for fettrik mat, som øker produksjonen av galle.

Lev så normalt som mulig, men unngå fettrike måltider i form av pinnekjøtt, bacon osv. Snop kan du nok fint spise :)

Skrevet

du må holde deg unna grønne epler og kodein. Også Brie og peanøtter er veldig dumt å spise =)

Ellers er det lurt å droppe alt som har mer enn 10% fett, aller helst 5%. I min familie har samtlige kvinner hatt det på ene siden og 50% på andre siden, så dette er noe jeg bare går og venter på...:)

Vingummi inneholder så vidt jeg vet ikke fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...