mor.monsen Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Jeg ble sydd ganske mye både inni og utenpå. Fødte 6.mars. Det gjør fortsatt vondt, og det har det siste døgnet også blitt ømt fra klitoris og bakover.. hele "systemet" er veldig ømt rett og slett.. ble jo ikke sydd så langt opp. Er dette vanlig? Jeg holder det rent og dusjer etter hvert dobesøk ol...
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Jeg hadde også litt vondt, syntes det svidde litt påen måte. Husker ikke hvor langt tid etter at det var slik. Men 6 mars er jo ikke så lenge siden -gratulerer forresten- så jeg hadde ikke bekymret meg enda iallefall.
SkravleFruen Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Har du sett hvordan du ser ut..? og om du har , har du sett noen endringer? Så lenge ikke du observerer betennelsesvæske og/eller om det føles varmt/dunkende og det begynner å gjøre vondere, så er det nok helt normalt at det er litt ømt. Men som sagt, dersom du syntes det blir verre, så tar du kontakt med lege som kan svare på om du muligens har fått en infeksjon. Har du pleid å sitte i grønnsåpebad? C-vitamer er ogå veldig bra for sårtilhelingen
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Jeg sydde ikke så mye som jeg tror du ble, men jeg var øm og sår i en måned etterpå.. Tror nok det er helt vanlig det du opplever! Bare å ta tiden til hjelp!
mor.monsen Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2008 Blæh...dette er værre enn fødelsen. Fødesmerter var jeg forberedt på. Ikke dette. Har ikke sett så veldig etter dernede. Er mest sydd innvendig så det er ikke så mye å se på en måte.. det blør mye mindre nå enn før da.. Syns bare det er så rart at hele underlivet er ømt, men når det gror sammen så blir evl alt påvirka? Skal teste ut c-vitaminer. Grønnsåpebad har jeg hørt både positivt og negativt om...så er ikke helt sikker på om jeg tør det. Smører over med bommulspad med pyrisept et par ganger i døgnet da..
SkravleFruen Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Har du prøvd smertestillende? Paracet? Jeg ble sydd ganske heftig etter fødsel og måtte bruke endel paracet i etterkant, god effekt. Satt i grønnsåpebad morgen og kveld, og hadde en rask tilheling Om du er beskymret - så ville jeg iallefall tatt en telefon til legen på mandag! Håper det bedrer seg - og forresten - gratulerer med jenten
mor.monsen Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2008 Når du nevner det.. har spist paracet hver dag siden fødselen, men ikke i dag. Kanskje det er derfor det gjør ekstra vondt? Hmm... Jeg tar en paracet. Burde man være forsiktig med å gå tur ol når man er så sydd? Kan det forsinke legningsprosessen eller noe?
SkravleFruen Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Ja, ta deg en smertestillende, så kanskje det føles bedre Smerter i forbindelse med sying er svært individuelle, ikke minst fordi vi har forskjellig smerteterskel og også fordi vi er ganske ømfintlig for smerte der nede fra før av. Så klart kan du gå tur. Beveg deg akkurat som du ønsker, men la kroppen bestemme. Ikke gjør noe dersom det føles vondt, da stopper du eller tar en pause
mor.monsen Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. mars 2008 Tusen takk for tips! Skal bli godt med litt luft tenker jeg.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 jeg ble sydd såpass at jeg ikke kunne gå tur før etter ca 1 mnd, og da kom det noen skikkelig store blodklumper ut og jeg ble litt nervøs.. ikke var det noe godt å gå heller.. Men nå gikk jo fødselen veldig gale for min del.. men normalt at det er ømt, skal love deg du merker hvis ting blir verre der nede! Men for all del gå tur hvis du føler deg klar for det =)
nickoline og supermann Skrevet 15. mars 2008 #11 Skrevet 15. mars 2008 var øm lenge jeg. sykke 9 sting.
Mayken Skrevet 15. mars 2008 #13 Skrevet 15. mars 2008 Jeg ble klippet og da selvfølgelig sydd. Vet ikke hvor mye for det ville ikke jordmoren fortelle meg. Husker det gjorde veldig vondt lenge, syntes det var vondt å tisse i over en mnd, trodde jeg hadde fått UVI, men det hadde jeg ikke selv om det kjentes sånn ut. å gå tur klarte jeg ikke på ganske lenge da jeg følte at klærne gnagde og det ble ømt og vondt. Nå 16 mnd etterpå er mye glemt, men jeg har fortsatt vondt i arret til tider.
blåbæret Skrevet 15. mars 2008 #14 Skrevet 15. mars 2008 Med grønnsåpe så skal man ikke bruke den grønnsåpen man vasker huset med DA gjør det vondt. Det er en egen grønnsåpe som man kjøper på apoteket. Jeg hadde veldig god erfaring med det.
vero:o) Skrevet 15. mars 2008 #15 Skrevet 15. mars 2008 jeg ble sydd litt tror jeg :)ble klippet...stinga var vel ikke det verste..er verre fremme med klitoris å det området ja...blir jo tøyd veldig mye der oppe og...var ømm der veldig lenge etter..er 4 mnder siden nå
miss blithe Skrevet 15. mars 2008 #16 Skrevet 15. mars 2008 Jeg ble klippet og sydde masse..... Hos meg sluttet det faktisk ikke å være ømtogsårt før det var gptt i overkant av 2 mnd. Men det var selvsagt ikke like vondt hele tiden. Etter ca 1 og en halv måned begynte smertene sakte men sikkert å avta. Jeg hadde ingen betennelse eller noe, sjekket hos lege. Satt i grønsåpe etter hvert toalettbesøk og følte det hjalp. Prøvde også å holde aktivitetsnivået så lavt som mulig slik at det ikke skulle slite så mye på stingene. Føltes ut som om det slet veldig når jeg gikk osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå