Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å handle mat til ikveld nå.. er det ok å spise reker???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint å spise reker, kjempesunt fordeg og babyen. Jeg spiste i går og det var HIMMELSK!! NAMMMMM!!

Skrevet

Jeg lurte også på det her tidligere. Spurte jordmor da jeg var hos henne. Hun mente ikke å ha hørt noe om at det var farlig.

Men her jeg bor virker det ikke som de jordmødrene som følger de gravide opp, er så fryktelig opptatt av dette vi spiser osv.

Men jeg spiste iallefall reker i går, og for to uker siden spiste jeg også. Føler ikke at jeg har fått et konkret svar på om det er ok. Så jeg spiser ikke så mye av det. Legger ikke akkurat på et berg på loffen. Vi bruker å ha en salat av isberg, litt oppskåret purre, og eplebiter til, og så majones da. Så jeg tar mest salat og litt reker.

Men det står jo ingenting om det på matportalen sine sider, at en ikke kan spise det. Tror det er mest når du ammer at du skal være litt forsiktig, fordi barnet kan reagere på det. Men tror også det kommer litt an på om du selv er allergisk.

Ellers så er jo rekene kokt. Så kan ikke tenke meg at det er pga at de er ubehandlet at man skulle holdt seg unna de. Er vel mest pga allergi tror jeg. Men kan jo være greit at at de er sånn nogenlunde ferske da.

Skrevet

Ikke noe problem å spise reker i svangerskapet. MEN, hold deg unna reker så lenge du ammer. Det kan gi barnet mageknip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...