Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Er lei av Bæ, bæ lille lam og Ro, ro til fiskeskjær... Lillegutt vil ha noe nytt og mammaen hans kan ingen andre (ikke helt i hvertfall - aldri vært god på å huske tekster!)
Mammapudding Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 So ro lillemann nå er dagen over alle mus i alle land ligger nå og sover so og ro tipp på tå sov min vesle pode reven sover også nå med halen under hodet
Huldretuss Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Når trollmor har lagt sine elleve små troll
Legekjærringa Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 So ro lille mann... er favoritten her. Beroligende med myk stemme og dra ut ordene sooooo rooooo liiiille mannn, nåååå eeeeer daaageen ooooover aaaaalle muuuus osv he he vet ikke hvordan jeg skal forklare på en bedre måte
Legekjærringa Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 mitt tips er å holde seg til en sang, spesielt i begynnelsen for å markere natta og for at de skal "lagre" den i hukommelsen og forbinde den med natta. Bæ bæ lille lam, og ro ro hadd jeg rådet deg til å spare til dagen da det kan bli koselige lekestunder/aktiviteter
allis. Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Lille vakre anna om du vil..... Den pleier jeg å nynne da jeg ikke kan teksten helt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Jeg synger julekveldsvisa jeg Den liker hun godt!
sarahrara Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 http://www.pvv.org/~arntj/godnattsanger.html Ellers anbefaler jeg "Den store barnesangboken" med sanger jeg tror du får godt bruk for i løpet av hele barnets oppvekst .... Iallefall min erfaring Finnes jo andre sangbøker for barn også - som det følger med cd sånn at du lærer melodien til sanger du har glemt eller ikke hørt før Lykke til med syngingen og koooos dere masse
Lillegutt og jeg Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 "Den fyrste song eg høyra fekk" er favoritten her. Blir ikke natta før den kommer;)
Sistah*G07*J09* Skrevet 16. mars 2008 #12 Skrevet 16. mars 2008 Her går det i so ro lille mann for det meste. Men innimellom synger jeg den slutt sangen fra elias redningsskøyte, da begynner lille mann og glippe med øynene med det samme. den har en utrolig effekt Kan ikke teksten helt, men det er melodien som er det viktigste, så finner jeg bare på ord mens jeg synger
Spira31 Skrevet 16. mars 2008 #13 Skrevet 16. mars 2008 me synge: Vi har ei tulle med øyne blå, Den første løvetann og Bamses fødselsdag (syns det er greit med sanger med mange vers, blir ikkje så kjedelig då.hehe, gjelde jo bare å lære seg de!), pappaen synger også Lillebrors vise til snuppa og Blåbærturen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå