Gjest Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Skal antagelig bli alene,har 60% vikar jobb, som mulig snart blir fast. Hus lån på 1 152 000,-, pluss at vi har masse små lån og leasing bil.. hvis jeg bf går med på å betale smålåna og bilen, kan jeg klare meg hvis jeg beholder huset...med en inntekt på ca.16-18 000,-? Kan mulig bruke foreldra mine eller min bror som kausjonister..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Om du har bruttoinntekt på 16-18 000,- i mnd, har du også rett på nokre 1000 i Overgangsstønad kvar mnd:) Du får også barnetrygd for eit barn meir enn du har, og bidrag frå BF når du er aleine. + stønad til barnepass; 64 % av barnepassutgiftene. Mitt lån + husleige tilsvarar eit lån på ca 1 000 000,-. og det klarer eg fint:) Ca 7 500,- betaler eg i mnd tilsammen. Du kan også høyre om du kan få etableringslån frå kommunen(kommunalt lån). Det er ofte lettare enn i ein bank og du kan kanskje få 100 % av kjøpssummen. Du kan også søke litt av summen som tilskudd. Dette er utan kausjonist:) Lykke til:)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Vi fikk etablerings lån fra kommunen når vi kjøpte huset, og betaler fortsatt på det, så jeg tviler vel på at jeg får det..men jeg har vel mye større sjanse for å få lån hvis jeg har kausjonist vel?..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Eg ville ha tatt ein prat med kommunen om å overta lånet, i så tilfelle:) Slik at det berre står i ditt navn.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Om du kan klare ett lån på 1 152 000 kan du kanskje, men du må huske på at om du skal ta over deres felles hus må dere få ny takst på huset og du må betale han ut av huset(hans del av det dere har tjent på det i tiden dere har eid det sammen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå