Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Hva er for mye å gi? kan det bli for mye...?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 fordi hun har vondt i den søte magen sin!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 hvor ofte.. har hørt en spiseskje hver halvtime, 20 ml og en t-skje... men kan det bli gitt for mye?
Impulsiw Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Det har jeg faktisk aldri hørt... Min har kun fått mm å drikke i 4.5 måneder..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 det virker smertelindrende og det er ikke et måltid det er snakk om små mengder... en spiseskje feks. Også de som får bare mm kan få vondt i magen og/el kolikk... og trenger da andre tiltak for å lindre som feks sukkervann, te, og minifom.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Du virker svært lite opplyst, førti. I mange tilfeller har jeg regisrert det. Vi gir 5 ml sukkervann om gangen, men ikke så mange ganger om dagen. Kan ikke gi deg noen gode svar. Men jeg kan si at sukkervann HJELPER på mageknip, eneste har som hjelper hos oss.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Ja, jeg fikk beskjed om å gi 5 ml når hun får vondt i magen.. 20 ml om gangen synes jeg hørtes veldig mye ut ! Men man må nesten finne ut hva som funker for seg.. Jeg ga 5 ml, men synes ikke det hjalp så mye, så jeg ga litt til ca 10 ml, men synes det er litt mye og
Impulsiw Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Mulig jeg er dårlig opplyst eller at dere får dårlige råd... Jeg hadde både jordmor og helsesøster hjemme på besøk etter fødselen.. Fortalte at junior hadde mye mageknip og smerter... Ingen av dem nevnte et ord om sukkervann. På 6 ukers kontroll snakket jeg med legen om problemet - at han hadde mye magevondt. Fikk råd om massasje av magen og at jeg skulle utelukke forskjellige ting fra kosten tilfelle han reagerte på det. Ikke et ord om sukkervan..... Mulig at jeg går ved en uopplyst helsestasjon..hvor både jordmødre, helsesøstere og leger... ikke kan triksene!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #11 Skrevet 15. mars 2008 Det er nok tilfelle. Jeg fikk ett eget ark av hs som det stod om sukkervann og dosering. Men sukkervann er jo noe som hjelper der og da, magevondet blir jo ikke borte, bare en god stund.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #12 Skrevet 15. mars 2008 Er jo veldig merkelig om det er alle andre enn deg "førti" som får dårlig tips da.. Er veldig mange helsesøtere og leger som tipser om å gå sukkervann, fordi sukker utløser endorfiner som virker som smertestillende på kroppen.. Hvis du f.eks søker på "sukkervann" på internett finner man masse info, de ga blandt annet sukkervann til alle nyfødte på sykehusene før..
Impulsiw Skrevet 15. mars 2008 #13 Skrevet 15. mars 2008 Har to barn på 22 og 19 år...begge fikk sukkervann på sykehuset... MEN jeg fødte på ahus nå før jul og da sa de at sukkervann var gammeldags. DET ga de ikke de små lenger. Skulle de han noe som helst var det mme for tarmen var umoden. Det var det de sa på fødeavdelingen på Akershus unversitetssykehus.... Og de poengerte at de var et "ammevennlig" sykehus med alt det innebar. Barnet fikk ikke tåteflaske men måtte drikke av kopp (før fikk de tåteflaske). De hadde heller ikke smokker for det skulle barnet helst ikke ha før det var 6 uker (før fikk vi utdelt smokker påavdelinga)... Så det er ikke alltid at før er det beste..må jo følge med i tiden el??? At vi får motstridende beskjeder er vel ikke vår feil??
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #14 Skrevet 15. mars 2008 Men sukkervannet er som "smertestillende" for feks kolikk barn, ikke som mat.. derfor gir man bare noen få ml..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #15 Skrevet 15. mars 2008 Hi her... nå har jeg ikke svart deg ang andre sykehus osv... Men det ensete som hjelper for vår lille er sukkervann... så skal jeg da ikke gi sukkervann fordi jeg ikke følger med i tiden... det er vel fyfyf det også nå isden det er SUKKER!!!! Nå har jeg sluttet å gi minifom, pga av noen av stoffene i den er vist ikke bra i det lengre løp... så da må jeg i det minste få bruke naturlige ting som sukker... Nekter å se at skatten min ligger å vrir seg i smerte!!!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #16 Skrevet 15. mars 2008 Hvorfor spør du om hva det er når dine eldre barn har fått sukkervann?? Hmm.... Du sier at du aldri har hørt om det før, i et tidligere innlegg?? Forstår ingenting jeg, først spør du hva det er så at du ikke har hørt om det.. så har dine eldre barn fått sukkervann??????? På det sykehuset jeg fødte på fikk barna flaske, og skatten brukte smokk fra dag 1, time 1 faktisk!!!!!! Snedig at det er så stor forskjell på hvor i landet man føder....
Impulsiw Skrevet 15. mars 2008 #17 Skrevet 15. mars 2008 Helt greit for meg at du og andre gir sukkervann. Sier bare at jeg ikke har fått det rådet selv... vi har klart oss altså...uten sukkervann.. Hjelper det så er det vel greit...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #18 Skrevet 15. mars 2008 Bare for å svare HI her, sukkervann er et gammelt råd som ifølge min helsestasjon er blitt aktuelt igjen, vitenskapelige undersøkelser har vist god effekt hos kolikkbarn som fikk 12% sukkervannsoppløsning. Derimot miniform og kiropraktor har ikke noen vist vitenskapelig virkning, men det funker jo for så mange, så må jo være noe i det:) 20 ml høres litt mye ut, jeg fikk beskjed om å ta 2 ml inn i munnviken på barnet med en doseringssprøyte, etter 1 minutt merker man som regel virkningen. Men skal bare brukes når barnet skriker, IKKE som forebyggende. Det kan gis hver time om nødvendig. Lykke til:)
Impulsiw Skrevet 15. mars 2008 #19 Skrevet 15. mars 2008 ja de gamle er eldst... i den forstand at det som er utprøvd i årtier eller århundrer blir forkastet for så å komme tilbake igjen. Synes bare det er utrolig stupid at ikke alle sykehus og helsestasjoner holder seg oppdatert.. og anbefaler det samme for alle.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #20 Skrevet 15. mars 2008 Det kan ikke bli for mye... Det er jo ikke så mye som skal til før virkningen er der..Vi synes sukkervann er supert når jenta får sine knip i magen. Etter et par t-skjeer med sukkervann, så går smertene hennes gradvis bort (etter et par minutt er smertene over). Det er jo så grusomt mens det står på og jenta hyler av smerte, så ærevære sukkervannet sier nå jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå