Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste helg stod jeg forann godtedisken i butikken og kikke på de forskjellige eskene og luret på om jeg skulle kjøpe noe lørdagskos til jr.

Så kom det ei dame forbi og sa så hun til meg: du er heldig nå når han ikke skjønner hva du står og ser på. For det gjorde tydeligvis ikke jr, han hyler når vi går forbi fruktdisken, for da vil han ha banan og druer og epler og appelsin og... men nå kikket han seg bare rundt og sa ingenting.

Da tenkte jeg at hun har jammen det rett, hvorfor gi han godteri nå når han ikke spør etter det? Så vi dro hjem uten godteri, men posene full av frukt.

Han blir 2 år i mai og har en sjelden gang smakt små sjokoladebiter. Når begynnte dere å gi deres barn godteri?

Kan tenke meg at neste mann får godteri tidligere enn jr for han vil vel ha det som jr får. Og jeg ser ingenting i veien med at barna spiser godteri, i begrensede mengder og til begrensede tider. Men hvorfor gi de det når de ikke vet hva det er en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe poeng å gi godteri når de ikke skjønner noe av det. Og selv med eldre søsken lar de minste seg lure veldig lenge av tørkede frukt som som ser ut som godteri :-)

Skrevet

Det er nok sant ja:) Sikkert lurt å vente så lenge som mulig.

Min ble 2 i januar. Han fikk smake godteri for første gang da vi var i syden i sommer (da var han 1 1/2 år). Der var det mange barneglade grekere, som arbeidet på resturant. Som elsket å gi barn godteri. Men etter den turen, gikk d en stund før han fikk smake igjen.

Nå har vi startet med lørdagsgodt. (startet vell etter jul, for da ble han virkelig kjent med hvor godt det var) Så nå har han nettopp kost seg med en skål, med 4 biter fra smågodt posen, + 3 nonstopp:)

Skrevet

Tror han eldste fikk godt når han var passert 20 mnd, men han får ikke lørdagsgodt hver helg og oftest glemmer vi bare alt godt til han, han maser jo ikke selv....

Han skal få påskeegg da, det har han fått siden han var baby (men ikke alltid med godteri i da)

Skrevet

Vesla her får smake på det vi spiser og har fått smake godis en stund nå.

Oleforeldrene stapper henne dessuten full med boller og melkesjokolade når hun er der.

Men vi som foreldre har et avslappet forhold til både brus og godter, og jeg ser unger som går helt i spinn når de får godter blandt andre folk. Veldig gad for at vår ikke er sånn.

Hun maser riktignok om det innimellom, sier namnam og strekker seg etter det.

Men hun får "godter" hver dag hjemme, i form av fullkorns fruktblanding formet som ringer. Ser ut som godter, smaker godt OG er rimelig sunt.

Skrevet

Vi gir lite godteri til gutten vår på 3 år (og snart 4 mnd). Har et lite lager i skapet med godteri han har fått i bursdager ol - da spiser han et par ting og gir resten til meg;o) Han syns det er godt, men ikke så mye - og det er aldri noe han spør etter - så vi har ikke innført lørdagsgodt enda. Han spiser heller en appelsin;o) Han får når vi andre spiser, men det holder med en eller to ting. Tenker akkurat som deg - er ikke noe vi må "lære" dem å like på noen som helst måte;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...