Gå til innhold

Uff, har så sinnsykt såre brystvorter :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er bare 3 dager, men han har allerde klart å suge skikkelige kjøttsår på brystvortene mine :( Han suger rett og melkeproduksjonen er kommet igang, men han har brukt meg som smokk og. Så han har sugd og sugd på timesvis i strekk, så de er blitt kjempesåre. Kjøttsår som blør, så det er jo så grusomt vondt når han skal suge. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Usikker på om vi skal gå over til flaske, for klarer ikke pine meg gjennom så veldig mange flere amminger nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ja dette vet jeg er vondt - grusomt vondt, fødsel-vondt!

Her er mine råd:

- Luft tørk, sitt med pupene ute etter hvert måltid til du er sikker på at de er helt tørre.

- Smør med vitapan salve, olivenolje, purelan (det var vitapan som hjalp meg)

- Bruk ull innlegg i bh'en. Jeg måtte ha et papirinnlegg innerst og så ull utenpå der igjen for ulla satt seg bare fast -auauau)

Skrevet

Hva med å bruke skjold når du ammer?

Skrevet

jeg brukte albueskjell som jeg la på brystvortene mellom hver amming under ullinnlegg. da ble jeg bra etter bare et par dager. fungerte som bare det. Jeg fikk dem på føden da, så hør der om hvor du kan få ta i det:) lykke til! det går stort sett over men veldig vondt mens det enda er sår!!

Skrevet

Albueskjell kan man kjøpe på apotek også... Koster 15 kr eller noe sånt... Brukte det en stund for lillegutt her sugde meg til blods og jeg alt av ammeinnlegg, om det var papir eller ull eller hva som helst, satte seg bare fast og gjorde alt bare verre. Albueskjella var supre, da kunne jeg endelig ha på BH igjen!! Finnes noen gode salver også som nevnt over, og en ammehjelper vil sikkert ha mange gode tips der:) Ring og spør noen om gode råd:) MASSE lykke til! Og gratulerer så mye med babyen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...