Gå til innhold

Er jeg urimelig mot mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pröve å forklare dette så objektivt som mulig!

Mannen min og jeg har to barn sammen, en på 3 mnd og er på 2,5 år. Jeg er i permisjon nå og har 2,5 åringen på bhg 15 timer i uka (bor i utlandet og får ikke ha han mer når jeg er i permisjon!). Mannen min driver eget firma og jobber over 50 t per uke noe som gjör at jeg for det meste har aleneansvar for barna våre og hjemmet vårt.

I kveld skal vi få gjester, huset så ikke ut og trengte en opprydding og helgevask. Aberet var at mannen min selvfölgelig skulle på jobb så jeg sto alene med 2 barn og et hus som skulle rengjöres, klesvask (og alle moment som hörer til), pluss matlaging. Ble skikkelig forbanna på mannen. Har nå gjort alt som skulle gjöres, men har ikke vaske soverommene opp. Har lyst til å bare gå ut av döra og la han stå igjen med ansvaret for barna og vask av rommene når han kommer hjem. Kan jeg gjöre det? Eller er jeg dum da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan du gjøre!! så absolutt synes jeg.

Får bare håpe at det ikke skaper en dårlig stemning resten av dagen da siden dere skal ha gjester osv.

Skrevet

Gå deg en tur du:o)

Eller be han om å ta barna..

Skrevet

Når det kommer gjester HATER jeg å stå alene med ting.

Men i dag er andre helga på rad jeg står alene med hele huset og ungen og venter gjester...

Men heldigvis har jeg vaskehjelp på fredager, så det er i det minste rent og relativt ryddig.

Sis helg tok jeg alle forberedelser, han tok rollen som vert når de kom og opprydningen når de gikk, samme blir det i dag, siden jeg har gjort alt det andre.

Er det en mulighet for dere også?

Hvis ikke, synes jeg slett ikke du er urimelig om du tar deg en tur og lar han stå der og blomstre litt...

Skrevet

Må soverommene strengt tatt tas nå? Jeg hadde latt det være med god samvittighet, og hvis gubben klager kan han gjøre rent selv ;o) Kos deg med barna uten å gjøre en dritt :o)

Du har vært kjempeflink ;o))))))

Gjest Lille jenta mi+spire!
Skrevet

Om du er urimelig?? kødder du...

Jeg hadde klikket i vinkel, ikke søren om jeg hadde tatt med av begge barna og vasket samtidig...da skulle hverftfall han skaffet barnevakt!!!

Skrevet

Ja, litt urimelig synes jeg. Når man er hjemmearbeidende, så er huset den hjemmearbeidenes ansvar! Ikke den som er på jobb utenfor huset!

Men gjester har ikke noe på soverom å gjøre - så hopp over dem. Hvis det er barnerom, så bør de være rene uansett, da.

Klærne kan du vaske en annen dag, du er jo hjemme i perm.

Skrevet

Dette innlegget er noe av det teiteste jeg har lest.

Skrevet

Ble det plutselig bestemt at han måtte på jobb eller? Har dere ikke visst om besøket? Hvis du er hjemmeværende så har du vel hatt hele uka til å gjøre rent.. Jeg mener at (objektivt her) så er det ditt ansvar siden du er hjemmeværende og mannen din jobber såpass mye (noe jeg regner med du er inneforstått med) at om dere er ferdig på likt i dag, så er det jo greit!??? Hvis ikke kan han hjelpe deg når han kommer..

Skrevet

HI her! Jeg er ikke hjemmearbeidende, jeg er i permisjon :-)Synes det er stooooor forskjell på det! Jeg har to små barn som krever masse oppmerksomhet og de er mitt arbeid, ikke huset! Er jeg helt påå jordet her eller........................?

Skrevet

Er du ikke hjemme når du er i permisjon du da? Det er jeg. Da er jeg hjemme for å ta meg av barna mine, ja!! Men siden jeg er hjemme er jeg hjemmearbeidene også!!

Skrevet

Jeg mener du er urimelig... men du svarte ikke på spørsmålene mine.. Huset må vaskes sier du, du er hjemme og har derfor anledning til å vaske. Din mann er på jobb og har ikke anledning. Han jobber ivei og du vasker ivei, er det mer igjen når han kommer så er det bare å ta det sammen. Jeg hadde blitt dritt sur om jeg kom hjem fra jobb og du bare dro for du mente du hadde tatt din del. Har ikke han gjort sin del av arbeidet i dag ved å være på jobb? Tenk om han kom hjem og var sur fordi han har jobbet og slitt, og så vil han ut å ta seg fri?? Kan tenke meg du hadde blitt blid da..

Skrevet

Og siden man er i permisjon må man gjøre ALT husarbeidet? Øhh, don't think so!

Skrevet

Jeg synes faktisk det er riktig at den som er hjemmearbeidende (i perm) tar det meste. Men dere er så utrolig redde for å gjøre mer enn mannen deres, så jeg forventer ikke at dere forstår. Er dere arbeidssky hele gjengen??

Skrevet

Har da ikke sagt det, men om likt skal være likt så får hun vaske i hele dag helt til mannen er ferdig på jobb. Da er det rettferdig. Og så kan de ta det som er igjen sammen!!!

Dessuten kalte jeg det ikke hjemmearbeidende, men hjemmeværende. Jeg ville følt meg dum om jeg gikk hjemme med barna og så på rotet en hel uke.. "Nei,jeg skal ikke gjøre noe annet enn å leke med barna mine, vi får vaske alt sammen når mannen min kommer".

Jeg er i nesten samme båt jeg. Er deltidsstudent (sitter mye hjemme og leser) og har en deltidsstilling. Siden jeg har så mange timer hjemme, pusler jeg med litt husarbeide hver dag i mellom lesing, og når helga kommer er alt ferdig slik at vi bare kan kose oss sammen..

Skrevet

JEg skal svare deg! Det ble plutselig bestemt at han skulle jobbe og vi har jo selvfölgelig visst om besöket! Jeg gjör rent nesten hver dag med stövsuging og rydding, vasking av klär og allment å holde i orden huset! Jeg går på ingen måte å later meg, men min hovedoppgave er å ta hand om barna mener jeg, ikke huset, det er en felles oppgave som vi må fikse sammen! Det er min mening!

Skrevet

Det er din mening ja.. javel.. hvorfor spør du om vår da???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...