Pille~Pernille Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Jobben til samboeren min skal på helgetur til fjellet i midten av april, og det er med følge. De skal da feire seg selv skikkelig, for hard og god jobbing over en hard periode! Kameraten til sambo (han jobber også der da) skal bli pappa nå en av dagene (tror hun har termin imorgen, eller så var det 17) Men...Denne damen vil da ta med babyen og være med på denne turen! Jeg tenker ikke på babyen nå, men på resten av selskapet! Jeg vet at mange ikke synes noe om det, og jeg er faktis litt enig. De mener at det vil bli en demper for stemning og "festen" om det er med en liten baby der! Hadde det ikke vært bedre for denne mannen å få dratt alene, og feiret med kollegene sine? Hva mener dere om dette?
Mininni Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Hm. Det kommer kanskje litt an på settingen - skal de bo på hotell slik at hver har sine egne rom/eget private område i et større bygg, eller skal de bo på en hytte e.l. slik at alle er sammen hele tiden? Dersom de bor på hotell vil kanskje ikke de andre merke så mye til det dersom hun trekker seg tilbake med babyen etter hvert som festen skrider frem. Da vil hun jo også kunne gå til andre deler av hotellet dersom barnet trenger ro, kanskje. Men dersom hun har tenkt å ta med seg barnet overalt og forventer at folk skal hensynta om barnet sover e.l., er jeg nok enig med deg. Da er det nok bedre om mannen reiser alene. Og selv om de ikke eksplisitt froventer at folk skal ta hensyn, så blir det jo lett til at de gjør det likevel. Og bor man på en hytte blir det jo veldig vanskelig ikke å ha babyen oppi alt det andre. Synes uansett det var litt friskt å ta med seg et barn på under en måned på en sånn setting, men akkurat det er jo hennes valg. Men det kan jo være hun er litt vel optimistisk i forhold til hva hun orker når det kommer til stykket, da, og velger å bli hjemme likevel?
2hærligegutter Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Vi har faktisk en liknende situasjon selv i slutten av april. Min samboers firma skal feire 25 år og har leid et slott i Sverige, jeg har tenkt som så at vi skal ta med minsten, da han ikke er så gammel og kommer til å sove for det meste av tiden (har termin 28.3). Skal selvfølgelig se ann formen. Dette skal foregå på et SLOTT så jeg har mange muligheter til å holde meg for meg selv hvis det er nødvendig, og jeg har ingen tanker om at de andre skal ta hensyn til oss. Hadde det hvert hyttetur, så ville nok sambo uansett reist alene.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Jeg ville uten tvil holdt meg hjemme, og latt sambo dra alene på tur. Uansett om det er hytte, hotell eller slott så vet jeg at det ville blitt slitsomt, og sambo ville nok følt seg litt "dratt" mellom meg og resten av kollegene. Jeg hadde villet at sambo skulle fått dratt alene jeg og kosa seg max, så kunne vi kosa oss sammen når han var hjemme igjen:-) Men så hadde jeg vel heller ikke likt såååå godt å hatt en nyfødt baby rundt meg, når det var fest og moro.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Vi hadde en lignende situasjon når vi fikk førstemann. Lilletulla var nesten 6 uker, og jeg valgte uten tvil å være hjemme! Jeg hadde ikke hatt problemer med å reise med tulla, men tenkte på mannen min rett og slett. Jeg kjenner han så godt, og visste at han ville følt på det om jeg hadde vært der med babyen. Mannen skulle være med på opplegg med jobben, og da unnet jeg han å sove hele natten bl.annet.Hehehe. Slippe å bli vekket av pupping og babygråt på natterstid. Så mannen min storkosa seg på tur, men lillesnuppa og jeg kosa oss hjemme.
Pille~Pernille Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2008 Tusen takk for innspill jenter. Sambo leste tråden nå, og han er også enig i at hun bør bli hjemme med babyen. Og han mener ikke noe vondt med det, men hva er egentlig vitsen som han sa? Og ta med en så liten baby, for så å sitte for seg selv store deler av turen. Han sa også at hadde det vært oss to det var snakk om, hadde han også reist alene! Han hadde ikke fått det noe koselig når han visste at jeg satt et helt annet sted med babyen.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Jeg tenker som hun litt over her at hun kanskje er litt optimistisk med hensyn til hva hun faktisk selv orker og ønsker når det kommer til stykket? Mange førstegangsmødre vet ikke hvor sliten man faktisk kan bli før de har kjent det på kroppen. Jeg hadde uten tvil holdt meg hjemme og latt mannen min ta seg en fest og slappe av den ene helgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå