Gå til innhold

Skremme taktikken på barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigerinne som bruker dette på barna sine... hun kan f.eks. si "viss du ikke spiser opp maten din får du ormer i magen" eller "viss du ikke sover nå kommer stygge trollet å tar deg". De hat holdt på å si sånne ting om diverse ting helt siden jenta var 6 mnd! jeg syns det er hårreisende å skremme barn til å gjøre ting! disse tingene er kanskje uskyldige for oss voksne men for barnet kan det bli til seriøs angst for alt og alle!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grøss og gru. Jeg syntes dette er ganske ille.

Som du selv sier, for oss voksne er det bare ord - men for den lille er ord så utrolig mye sterkere av betydning.

Man tjener ingenting på å skremme vettet av ungene sine for at de skal gjøre det du ønsker de skal gjøre mener nå jeg!

Skrevet

fy faen jeg blir kvalm..skikkelig dårlig ble jeg..de kommer til å ødelegge hele forholdet til barna..

dette er tragisk..

Skrevet

hehe.. noe sånt måtte jo bare komme fra deg, Bærkorg.. hehe..

Skrevet

Er litt usikker på hvordan man skremmer taktikken på barn, men tror det er viktig å starte tidlig. Få inn taktikken med morsmelka liksom...

Skrevet

Temaet i innlegget er alvorlig, men den overivrige orddelinga i overskrifta overskygger det helt. Jeg trodde faktisk at innlegget handlet om å skremme barn til å akseptere taktikker, og lo godt av de siste svarene over mitt.

Jeg tror HI. og mange andre her inne, burde lære seg reglene for orddeling: http://home.c2i.net/omselberg/pub/norske_orddelingsregler.htm

Skrevet

Jeg hadde en mormor som var fæl til å skulle skremme meg til å gjøre ting eller la være å gjøre ting da jeg var barn. Jeg husker at ho bla. skremte meg med at hvis jeg sang høyt og lekte syngedame, så kunne jeg ødelegge stemmebåndene mine og ødelegge stemmen min for resten av livet. Sånne ting tror jeg ikke noe på. Uff, sånne skremsler er masete. Mora mi har sagt at ho mener det er en gammeldags måte å snakke til barn på, at barn skal skremmes noe voldsomt fra å gjøre ting de voksne ikke ville barn skulle gjøre. Hvor gammel er den svigerinna di? Er ho en eldre dame, eller?

Skrevet

Jeg hadde (med vekt på HADDE) en venninne som kunne finne på å skrike til barna sine: "Hvis dere ikke gjør som jeg sier, putter jeg noe opp i toer'n på dere". Fy faan, jeg trodde jeg skulle svime av når jeg hørte det -fikk skikkelig bakoversveis! Det går jo bare ikke an! Det blir jo tragikomisk!. Hun kunne også finne på å si til den største: "Pass på at ikke lillesøstra di løper ut i veien, for hvis det kommer en bil å kjører oer henne, gidder jeg ikke lage en ny søster til deg!" ER det mulig?!

Skrevet

Kusina mi skremte meg til å slutte å sutte på tommelen... Hun sa at hvis jeg ikke sluttet kom tommelen min til å slutte å vokse i det øverste leddet og bli kjemperar og stygg. Funka det.

Men utover halvgale kusiner, så er det vel bare i Andeby (Donald Duck) at de kan slippe unna med sånt i disse Ulvund og Juul tider?

Hvor går grensa, egentlig? Er det skremselstaktikk å si at hvis du ikke pusser tenner så kommer Karius og Baktus? Eller hva med mark i magen av å spise snø? Eller kreft av å spise potetgull?

Skrevet

Hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen hun svigerinna di? Man skal ALDRI bruke trusler for å få barn til å gjøre ting. Men man skal fortelle barn om ting som kan skje for at de skal forstå det. Det kan være historien om Karius og Baktus, og barn lærer seg å forstå en konsekvens etter hvert. Jo fler ord man bruker med barn jo mer forvirret blir de, så si heller: Nå er det kveld eller natta og da skal vi sove. Ferdig! Å true med at det stygge trollet skal komme, det må jo være oppskrift på å holde barnet våkent eller få natta avbrudt av mareritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...