trinebeate Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Jeg er fullstendig tom for ideer. Føler jeg serverer det samme hver gang det kommer folk. Jeg vil gjerne ha mange tips. Gjerne lettvinte ting og/eller ting jeg kan ha i fryseren:)
Smånetta 14.mai Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har cøliaki selv, så jeg orker ikke å lage så mye gjærbakst når jeg ikke kan spise den selv. (Glutenfri gjærbakst er litt trist å servere.) Hender jeg baker litt, da: Vafler Boller Muffins Kake av mandelbunn og div frukt eller bær med krem eller vaniljesaus Scones En enkel sjokoladekake Frukt i pene stykker Små sandwicher Kjeks Synes det er greit at det er mest mulig frukt og minst mulig sukker da jeg har en på halvannet som også vil smake. Derfor lager jeg det meste selv og halverer sukkermengden. Krydderkaker og kjeks med fyll er fine sånn. Du kan heller ha mer krydder. Ingen kjenner forskjellen.
MammaTilVerdensBesteGutt Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Selv syns jeg det er veldig greit åha boller i frysen. Varmer de på svak varme i ovnen (akkurat som når du varmer frosne rundstykker). Da får de en veldig god og nybakt smak! Liker helst å lage skillingsboller eller kanelsnurrer. Tar gjerne litt glasur på toppen (melis + melk). Suksess her i huset hvertfall!
Mammaen til Turid Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 tja mye rart, men her er et utvalg (ikke alt på en gang da, varierer litt...) - kanelsnurrer - muffins - krydderkake - sjokoladekake - iskake - kjeks og småkaker - gulrotkake - godt ferskt brød med ost og skinke (sånn foccacia og sånt..) - julebrød med ost på - vafler - pannekaker (litt små pannekaker med hjemmerørt syltetøy..) - is ... ellers har jo www.detsoteliv.no mange gode og ikke minst enkle oppskrifter...!
Mrs. Bouquet Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Er det vanlig å ha kaffegjester fremdeles? Her må gjestene ta fram traketeren og koke kaffi selv. Serverer like gjerne chips og sjokolade som kakemat når vi har besøk.
Hvitkløver2020 Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Is...vaffler... kanelsnurr...skolebrød!! Tines og svak varme i ovnen..nam nam med melis på=)
Zikosu og William Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 sjekk litt inne på kokebok-forumet...kan anbefale den "basis-kakeoppskrift",da kan du ha "ny" kake hver gang,bare fantasien som stopper deg...
mamma til twins Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Jeg får aldri kaffebesøk! Men ofte på kaffebesøk hos gamle tanter o.l. når jeg er på hjemlige trakter. Da sier man fra på forhånd, og da er det mye rart som serveres, både av enkel mat og desserter. Dersom jeg en sjelden gang skal på visitt spør jeg som regel om jeg skal ta med kaffebrød. Jeg liker meg mye bedre på cafè faktisk. Det er der jeg drikker mest kaffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå