mamma-til-2-jenter Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Jentene mine har vært sitt store rom, sant og si har de hele 2etage. Men de vil aldri leke oppe der... Selv om de har rommet fullt av leker, TV og DVD. De er oppe der i toppen 10minutter. Resten av dagen henger de etter oss og "maser". Ikke misforstå jeg synes det er koselig å være sammen med barna mine, men jeg synes de begynner å bli så store at de bør klare å leke litt alene også. Noen gode tips?
Stratos med 3 barn Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Aner ikke, men kan huske at jeg hatet 2 etg når jeg var liten. Kunne godt leke alene, men da i 1 etg. Har ikke et rom der dere kan gjøre om til lekerom da?
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Jeg setter på barnemusikk til småen, da leker han lengre alene inne på rommet :=) Han er 16 mnd da...
mamma-til-2-jenter Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2008 Vi har hatt stua full av leker også vi, uten at de lekte med de. De vil fortsatt bare drive med tul-ball. Kjøkkenutstyr osv. Vi har ikke så stort hus, så vi har ingen annen mulighet. Kan ikke skjønne det har noe med at det er 2etage å gjøre.
Storebror & Lillesøster Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Har ei på 9 som sitter rundt meg hele tiden,han nettopp bygd hus og hun han fått nytt rom og alt nytt,det skulle bli sååå greit sa hun,har bodd her akkurat 3 mnd i dag og hun har ikke værtoppe og lekt en eneste gang,har ikke tatt julegavene som hun på død og liv ønsket seg ut av eskene,fått skrivepult,perler,tegnesaker,smykkeperler,,bøker,cd spiller og musikk,sånn en nymoderne gameboy ting som jeg ikke kan navnet på,og mange flere ting,men hun gidde ikke finne på noe,dette er datteren til min mann og hun er her 2 hver helg og hver onsdag. Har ikke turt og si noe syntes min mann kan gjøre det,er redd jeg skal gjøre noe galt,selv om min mann sier at hun skal høre på meg like mye som han men sist helg da måtte jeg bare,for hun elta så med vår felles sønn på 13 mnd,tok lekene hans hele helga og knytta beina fast med en ballong surra kosefilla rundt hodet og bare eglet på han og tidligere har det vært greit,men nå blir han sinna og vil leke i fred,hun elter drar og bærer på han,mens han hyler og skriker,hun får nok oppmerksomhet hun har oss 3 timer alene når han sover,men kjenner det er slitsomt å ha henne rundt beina hele dagen syntse hun kan finne på noe selv, i blandt. Går vi ut får hun vondt i beina etter 2 steg,orker ingenting. Skal vi ut og grille pølsersier hun bare,årh kan vi ikke bare koke de inne. Går liksom ikke ann og finne på noe som er greit for alle.
Storebror & Lillesøster Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Men for og gi deg et tips som ikke funket for oss da...være der med barna,ha på musikk,finne fremm lekene,leke litt,etterhvert ryddet jeg litt og styrte med mitt,så gikk jeg ned og fortsatte med litt husarbeid,prøvd flere ganger. Håper det kan funke for deg,hvor gamle er de.
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Kanskje det hjelper om dere er oppe der sammen med de i starten slik at de får startet å leke før dere går ned. Desom de like å drive med kjøkkenredskaper så hadde det kanskje gått ann å kjøpe et barnekjøkken til de?
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Barn liker å være i nærheten av der vi voksne er. Sånn er det bare. Gjør noe i samme etage som dem; lek med dem. Eller; brett tøy, stryk tøy, merk tøy, what ever...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå