Eo Ipso Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Pappa og jeg har hatt en diskusjon, han irriterer seg over at mamma setter bestikket med håndtaket NED. Men jeg setter det også med håndtaket ned, og så en gang på TV2 hjelper deg eller noe sånt en vaskeekspert som tok for seg nettopp dette. Mener å huske at bestikket SKAL stå med håndtaket ned pga bakterier som kan samle seg i bunnen, samt at vannet da renner bort fra spisedelen. Men selvføligelig, som pappa sier, det er fort gjort å skjære seg når man tar det ut, og det kan jo også komme bakterier på spisedelen når vi tar i bestikket for å få det opp av kurven... Hva gjør dere? :-)
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Vanlig bestikk setter jeg med håndtaket ned, mens litt spisst bestikk (som biffkniver ol) setter jeg med håndtaket opp.
chill+enda en til Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Håndtaket ned, spisedelen opp. Snur det, dersom noen har satt det feil vei. Som du sier, vannet renner av den delen vi spiser med.
petite fleur Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Håndtaket opp ;-) Bare fordi det er lettere når jeg skal legge det på plass...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Håndtaket ned. Man må bare være forsiktig, og ikke la barnet leke rundt oppvaskmaskinen mens man setter inn eller tar ut tingene. Leste om ei 5 år gammel jente som døde etter å ha falt på en kniv som sto med spissen opp. Hun var på besøk hos bestemoren, og løp rundt og lekte mens bestemoren satte inn i oppvaskmaskinen. (Husker ikke hvor det var, det var ikke i Norge.)
melkekua™ Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Håndtaket ned, men stikker meg ofte på kniver...hehe.
Mazza** Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 håndtaket ned! Og spisse kniver med håndtak opp etter at jeg tredde handa inn på en kniv og måtte sy noen sting....farlig farlig hehe
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #11 Skrevet 15. mars 2008 Håndtaket ned. Dersom man har jobbet litt med mat og servering vet man at det er "riktig vei", rett og slett av hygieniske årsaker.
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #12 Skrevet 15. mars 2008 Håndtaket ned, det er mest hygienisk. Vasker hendene før jeg tømmer oppvaskmaskinen, har da rene hender når jeg tar på spisedelen.
Babykilo Skrevet 15. mars 2008 #14 Skrevet 15. mars 2008 Det har jeg aldri tenkt på. Sånn som de tilfeldsigvis havner oppi der...
Mamma til snart 4 Skrevet 15. mars 2008 #15 Skrevet 15. mars 2008 håndtaket opp, har aldri tenkt over det, skal kanskje beg å snu dem;)
Tommage♀♂ Skrevet 15. mars 2008 #16 Skrevet 15. mars 2008 Sier seg vel selv at håntaket skal opp? Jeg har sånn rutenett over bestikkkurven, og da må jo skaftet ned uansett. Spisse kniver settes med skaftet opp da, for å unngå kuttskader. Om skaftet er opp renner jo all dritten ned på spisedelen da, urk
Tommage♀♂ Skrevet 15. mars 2008 #17 Skrevet 15. mars 2008 Sier seg vel selv at håndtaket skal NED mente jeg da, litt motstridende den setningen min, hehe;)
frøken blå Skrevet 15. mars 2008 #18 Skrevet 15. mars 2008 Jeg setter det inn sånn det SKAL settes ned. Med "spisedelen" opp, for å unngå at det står tett i tett nedi kurven, og ikke blir rent.... Har solgt hvitevarer i mange år (bl.a. også oppvaskmaskiner), og VET at dette er rett måte å gjøre det på. Samme om det er spisse deler eller samme hva. Spisedelen OPP.
Thunderstruck Skrevet 15. mars 2008 #19 Skrevet 15. mars 2008 Alltid håndtaket ned her i gården hvertfall.-)
*Molly mus* Skrevet 15. mars 2008 #21 Skrevet 15. mars 2008 Håndtake ned, hvis ikke er det ikke altid det blir helt reint.
timu Skrevet 15. mars 2008 #22 Skrevet 15. mars 2008 håndtaket ned, så vannet kommer skikkelig til på spisedelen..
Arb.ledig husmor Skrevet 15. mars 2008 #23 Skrevet 15. mars 2008 Håndtaket ned på alt, utenom t-skeiene, der sette eg håndtaket opp... Leste/hørte/såg noe om dette et sted for mange år siden, og derfor har eg gjort det sånn etterpå...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. mars 2008 #24 Skrevet 15. mars 2008 Håndtaket ned, altså rett vei. Null problem å ta det ut likevel, og vannet renner av spisedelen. Samme som at dasspapiret skal henge med kanten ut, og ikke inn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå