Gå til innhold

NAV...drit..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte inn skjema for en uke siden og fikk svar igjen i dag om at de må ha bekreftelse på graviditeten enten fra lege eller kopi av helsekortet.

Hva har dere sendt med til NAV?

Tenker på å sitte i telefonen/komme til legekontoret og vente i laaaaang tid før får en slik bekreftelse..

Og kopi av helsekortet...de har vel ingenting med blodtrykket mitt og hvor mye jeg veier...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare sende inn en bekreftelse på at du er gravid. Enten legen din eller jordmor skriver det ned og signerer, eller om du sender inn en kopi av helsekortet ditt spiller vel ingen rolle. Tviler på at de er så interressert i å se va du veier og alt det andre som står der..

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å sende med en kopi av det papiret jeg fikk når jeg var på ultralyd :)

Skrevet

Er vel ikke så rart at de vil ha en bekreftelse på termin før de betaler masse penger til deg. Og dette er noe man får beskjed om "overalt", så jeg synes ikke du har grunn til å klage. Er jo ikke verre for deg enn å få en bekreftelse neste gang du skal på kontroll, stikke innom eller ringe til legen eller jordmor. Eller sende kopi av helsekortet hvis du ikke har noe imot det.

Jeg blir provosert av alle som sutrer og klager over sånne småting, vi er så fantastisk heldige med de ordningene som er her i Norge! Vi får jo faktisk betalt fri i 10 mnd for å være sammen med barnet vårt!

Skrevet

Alle må sende med bekreftelse på termin, det står også i veiledningen til utfyllingen av skjemaet. Så hadde du lest ordentlig, så hadde du visst det. Så ingen grunn til å bli irriterte på nav...

Jeg fikk jordmor til å skrive en bekreftelse. Står bare at NN har termin d.d. Underskrevet og stemplet. Legen kan også skrive dette. Ellers kan du selvfølgelig sende kopi av enten helsekort eller UL-skjema om du vil det. Tviler på at de i det hele tatt orker å se etter hvor mye du veier. Ingen som er interessert i hvor mye ukjente mennesker veier vel...?

Skrevet

Selvfølgelig må de ha en bekreftelse på at du er gravid, ellers kunne jo hvem som helst ha søkt om penger..

fikk legen til å skrive en slik bekreftelse mens jeg var på en av de vanlige kontrollene.. var bare et ark med mitt navn dær det sto at overnevnte (meg) er gravid med termin da og da.. og underskrift av legen og alt d dær.. i det hele tatt såre enkelt..

i tillegg til søknaden og bekreftelsen sendte jeg inn skatte og inntektsopplysningsskjema som arb.giver hadde fylt ut

pluss lønnsslipper (har hatt variable lønnsutbetalinger)

riktig søknad gir raskere svar.. så det er bare å hive deg rundt..

Skrevet

Det står på skjema at det skal sendes med. Er en selvfølge at de trenger det. Kan jo bare ta en kopi av enten helsekort, eller av skjema fra ultralyden. Der står det ikke så mye info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...