Gå til innhold

Flere enn meg som reagerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dinbaby.com/forum/thread/136932962

Da jeg leste dette innlegget til å begynne med tenkte jeg at dette var en genial måte å kvitte seg med ting man ikke er fornøyd med, på en miljøvennlig måte. Også plutselig ser jeg at HI skal ha betalt for den! Og da mer enn hva det koster å bestille den på nettet! Hvem er det som gidder å kjøpe sånt brukt da? Det hadde vært kjempe flott om man kunne begynne å gi bort ting man ikke bruker, fremfor å la det ligge i skapet til man en dag kaster det. Sløsing av ressursser og miljøet. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker:

1.Hvorfor gidder du å lage en egen tråd om det?

2.Hvorfor gidder jeg å svare?

Skrevet

Det var jo et fornuftig svar som virkelig belyser temaet på en spennende og relevant måte...

Skrevet

Kanskje temaet ikke var så spennende og relevant?

Skrevet

Har solgt mange av mine brukte parfymer på Qxl. Hadde ikke kjøpt sånt brukt selv, men er tydeligvis folk som gjør det.

Litt spesielt å annonsere på dib kanskje...

Skrevet

Poenget var at hun fikk det til å høres ut som hun skulle gi det bort, noe som var en kjempe god ide! Men så kreve penger, og ja, på dib (ikke akkurat lov).

Men er veldig for å gi bort det man ikke trenger og spare miljøet litt! Altfor mange kaster ting, hvorfor ikke gi det bort heller? Eller er folk så cheape at de heller vil kaste enn å gi bort?

Skrevet

Herregud, tråden ligger jo rett nedenfor her, hva er poenget med å starte en ny tråd om det?

Snakk om å henge ut HI..har du et problem med det, burde du kanskje sendt henne en PM istedenfor å starte en egen diskusjon om henne.

Dette ble litt for dumt for min del, litt sånn ungdomsskolebaksnakking..

Skrevet

Først sier du at det er dumt at jeg lager egen tråd om det, men så er det baksnakking? Hvordan er det mulig egentlig?

Og poenget mitt er, hvorfor i huleste kan ikke folk være både generøse og miljøvennlige??? Får man ikke lure på det her?

Skrevet

Det er faktisk ingen ting i det innlegget som sier at hun skal gi den bort.

Å ville bli kvitt noe er ikke det samme som å ville gi bort noe.

Skrevet

Hvis hun har gitt 550 kr for den og så ikke liker den forstår jeg godt at hun gjerne vil prøve å få tilbake litt av pengene hun ga for den.

Skrevet

Jeg tenkte det med en gang da, og syns at ideen var kjempe god. Hvis man da legger til det faktum at det ikke er lov å selge ting her inne, så er det ikke helt teit av meg å trekke den konklusjonen.

Skrevet

Det blir baksnakking fordi du snakker om henne "som om hun ikke skulle være her", ("flere enn meg som reagerer" og så legger du ut linken hennes innlegg, akkurat som om du skal "godte" deg over det.)

Du kunne jo ha skrevet det i hennes innlegg om du var så misfornøyd, men da hadde du vel ikke fått så mye oppmerksomhet som du ønsket kanskje.

Hvorfor folk ikke kan være både generøse og miljøvennlige?

Har du for vane å gi bort ting til 5-600 kr fordi du kanskje gjorde et bomkjøp? I så fall misunner jeg økonomien din, for det har ikke jeg råd til ihvertfall. Og det har ingenting med miljøvennlighet å gjøre.

Skrevet

Samme for meg om hun er her, håper faktisk at hun er det. Og jeg lagde egen tråd fordi jeg ikke ville kapre hennes tråd, normal folkeskikk det. Jeg godter meg ikke over det (merkelig ting å tro), men jeg stusser over det.

Ja, jeg har for vane å gi bort bomkjøp. Det er kanskje noe andre har bruk for, og hvis andre begynte å tenke som meg så hadde kanskje ting gått opp i opp i det lange løp. Men så lenge folk fortsetter å være egoister og grådige, så vil sløsingen fortsette.

Hvis du har gjort et bomkjøp, hva gjør du med varene da? Får du alltid solgt det eller?

Skrevet

Tuller du nå eller?

Hvis andre hadde gjort som deg så hadde sløsingen stoppet?

Jeg tror jeg ler meg i hjel

Skrevet

Jeg pleier som oftest å levere det tilbake om jeg gjør bomkjøp, og hvis ikke det går, prøver jeg å få solgt det ja...

Men jeg syns det er forferdelig drøyt av deg å kalle meg for en egoist og grådig fordi jeg har dårlig råd og ikke liker å gi bort ting til en halv tusenlapp. Snakk om å sette seg oppå sin høye hest.

Skrevet

Ikke stoppet da, men blitt mindre. Eller dere kaster aldri ting kanskje?

Skrevet

Om det er sløsingen du vil til livs, får du vel heller la være å kjøpe mer enn det du strengt tatt må ha da.

Skrevet

Tror egentlig HI kunne tenkt seg en gratis nesten ubrukt parfyme i kveld jeg ;)

Skrevet

Sant nok, men hvis man først har kjøpt noe man angrer på, så er det like greit å gi det bort, helst til en som hadde tenkt til å kjøpe det allikevel. Så har man spart litt da!

Ser på et innlegg under her at det er en som gir bort sko som hun bestilte som viste seg å være for små, er ikke det lurt mener dere?

Skrevet

Ja det ser jammen meg sånn ut.

Skrevet

Jeg har den parfymen, og liker den heller ikke. Har masse forskjellige parfymer som er omtrent ikke brukt og jeg skal jammen gi dem bort. Hva er poenget med at de står på hyllen og samler støv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...