Gå til innhold

Heisann damer :) Da har jeg født på termin,søndag 09.03.08..verdens nydeligste tulle,lille Mille Sophia(seteleie)


*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT!

Anbefalte innlegg

...ja,tenk nå sitter jeg her med ei fantastisk skjønn lita snella som vi har venta så lenge på :o) Hun er så utrolig snill...sover & spiser "pupp" :) må faktisk vekke henne innimellom når hun sover for lenge,& jeg får melkespreng :)

 

 

Gikk & la meg lørdag 8 mars...like skuffet over at det ikke var noe tegn til fødsel denne dagen heller!

Våknet natt til søndag rundt kl:04.00,for den vanlige tisserunden min.Satt meg på do...plopp,sa det & der startet fostervannet & renne skikkelig...oi,nå er det endelig i gang,tenkte jeg....ropte på gubben & datter (på 16 år) & gikk inn i stuen & la meg ned på sofaen med ett halvt tonn med håndklær mellom bena :),måtte legge meg ned siden frøkena satt i seteleie.Hehehe...så ringte stakkars gubben lettere hysterisk til ambulanse,som kom ganske raskt & la meg på båre,så bar det avgårde til bærum sykehus :)

 

Heldigvis startet riene mine allerede i ambulansen...det beste er ens egene rier,de er sterkere enn om man blir satt i gang.Ankom vel sykehuset ca 04.45

 

Ble lagt inn til observasjon,& ble undersøkt.Hadde faktisk åpnet meg 3-4 cm :)

Tøtta mi satt med rompa godt ned i bekkenet...så jeg fikk da klyx & kunne trygt sette meg på do...det var himmelsk,hehehe :) ble også tilbudt en dusj.

 

Ca kl 06.00 ble jeg trillet inn på fødestuen,en litt mer spesiell fødesute med mer utstyr,beregnet på setefødsler.

Fikk da på meg disse riemålerne over magen + at hjerteslagene til tøtta ble målt.

Så kom det inn en flokk av leger,anestileger,jordmødre,barnepleiere osv...som skulle delta på den spennende setefødselen min :) det var vel ca 7 personer med på fødselen.

 

Ca kl 07.30 var riene mine såpass kraftige & jeg hadde åpnet med til 5-6 cm,at de satte epidural på meg.& bare til opplysning damer,så gjør det ikke vondt & sette den :)...jeg grudde meg mer til den enn selve fødselen faktisk...hehehe,legene bare lo av meg :o) orteslagene hennes.Også satte de inn en elektrode på rompa til tøtta mi,som målte hjerteslagene hennes.Den skulle være på under hele fødselen.Stakkar,fødselslegen slet litt med & få satt den fast,for hun trakk rompa til seg hele tiden :) gjorde jo vondt gitt!! ;)

 

Riene dabbet litt av,ble liksom ikke fullt så lange.men etter noen timer tok de seg kraftig opp igjen.De økte dosen til 8,men det hjalp bare en kort stund.Anestesilegen kom da inn & ville sette inn epiduralen på nytt,da han trodde de hadde satt den feilt pga dårlig smertelindring hos meg....men,ikke svarte om de fikk gjøre det igjen,da fikk jeg helle ta imot disse vonde riene...

 

Lå med rier helt til ca kl 14.30,da hadde jeg åpnet meg 8-9 cm...men fortsatt ikke noen pressrier.Ble satt på drypp som skulle forsterke riene.

Legene bestemte seg da for at de ville hjelpe meg i gang med pressingen...ikke lett gitt når selveste pressriene mangler.Men vi satte nå i gang da.Måtte ha bena opp i disse fotstøttene.

Å kjære vene som jeg presset,kjeftet & bannet....etter en stund stakk rompa & en fot ut....hardt var det,men når kroppen var ute,da kom legene til & hjalp med & få hodet ut....Ble klippet et lite snitt.Revnet ingenting :)

 

Så klokken 16.07 så Mille Sophia lyset for første gang :))

Hun ble bært ut med en gang for sjekk,men fikk henne raskt inn til meg igjen,da alt var i skjønneste orden med henne :)) Herregud det var en fantastisk følelse & få henne på brystet mitt.

 

Skjønnheten har MASSE mørkt hår med krøller(etter pappan)veide 3990 gr...& var ca 51 cm lang.& målte 36 rundt hodet :) De ville ikke strekke i henne pga hoftene.Har vært på kontroll i dag ang hoftene,& det er ingenting i veien med de.Hun er så flott at :o) Heldigvis!

 

Så det var historien om min setefødsel....Syns det gikk så utrolig fint,at jeg kunne gjerne gjort det en gang til :o)

Jeg er nå sjeleglad for at jeg ikke lot meg skremme av stygge historier ang setefødsler...& at jeg valgte & unngå keisersnitt.

Så dere som har barn i seteleie,har dere stort nok bekken...så ikke nøl med & føde.Det er mye bedre for deg & barnet spesiellt :)

 

Så takk til alle her på bim...det er rart & tenke på at nå er tiden over her inne,ingen mer venting & sene kvelder i spenning på om at noe skal skje :o)

& masse lykke til,til dere damer som ikke har født ennå...men fortsatt venter :o)

 

 

Klem fra Mille Sophia og mamma Linda

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, så flott!!!

 

Knøttet her lå lenge i seteleie, men på sjekk på sykehuset på torsdag hadde han snudd seg til hodeleie (merket at han snudde seg onsdag kveld). Det er en uke til termin, så kanskje han velger å holde seg i ro i hodeleie frem til fødsel nå. Men jeg ønsker uansett ikke keisersnitt om det skulle bli seteleie (med mindre det skulle bli nødvendig av ulike årsaker), og da er det veldig hyggelig å lese fødselshistorier som din!

 

Lykke til videre, kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå... så heldig du er som har fått!!!!

 

Går nå her enda jeg.. var på kontroll i går, og har snudd seg, men god plass, så kan fort snu seg tilbake..

 

*misunnelig, vil også føde*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Også så flink du har vært!

 

Gratulerer med den lille tøtta! Nydelig navn! Da var du i mål! Du har virkelig stått på og holdt motet oppe med tanke på setefødsel!

 

Nyt dagene og hverandre!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ogladi :)

 

Ja,nå nyter vi dagene & hverandre :) Mille Sophia er jo så utrolig snill,sover-spiser & koser! Deilig :)

 

Ønsker deg en fin tid fremover...nå er det ikke lenge til det er din tur.Ønsker deg masse lykke til med fødsel :)

 

Blir nok & titte innom her av & til...må jo holde et øye med deg & de andre høygravide som jeg har snakket med :) God Påske :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så flott fødsel du hadde..=oD...

 

Gratulerer så mye med lille mille sophia.=o)

 

Vil også anbefale setefødsel=o) hadde selv en fin opplevelse=o)

 

Klem til deg Amy Lee...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei *BabyCakes* :)

 

Ja,det var en fantastisk fødsel :)...er virkelig glad jeg valgte setefødsel ja & ikke keisersnitt!

 

Hvor er dere andre som har født...inne på DIB? Prøvde & titte litt etter dere der,men så liksom ikke så mange kjente :)

 

Klem til deg fra en stolt mamma :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...