Gå til innhold

Så jæ.... urettferdig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det rettferdig at jeg skal måtte føde alene fordi folk flest drar på fjellet for å stå på ski!? Min samboer som sitter i varetekt kan få være med på fødselen hvis jeg føder på en virkedag!?

Hvor idiotisk er ikke det da? Synes ikke det er godt nok jeg.

Hva tenker dere? Burde jeg ringe mandag og kreve at de finner en løsning??

Skjønner at politiet også må ha ferie i blandt, men det er ikke som om tyver lar være å stjele og voldsmenn lar være å angripe fordi det er påske. Eller helg for den saks skyld!!! Skal jeg la være å føde fordi det passer dårlig for politiet? Er det ikke ille nok at jeg må gå her alene i den siste og mest sårbare fasen av svangerskapet!? Huff, er så sinna og lei meg nå!!!

Måtte få ut litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes egentlig ikke det jeg. Litt dumt å havne i fengsel kanskje? Er det noen du skal være sint på, så må det jo være typen din. Dumt du må lide for hans feil, men be han holde seg på rett kjøl hvis det blir noen neste gang. Fengsel er jo straff, så han har vel fått som fortjent da?

Skrevet

Det er vel ikke politiets skyld at du må gå alene i den siste tiden av svangerskapet eller kanskje føde alene. Hva med å legge skylden på den personen som skal ha den. Faren til ungen din. Som du har valgt.

Hvorfor i all verden skal politiet bruke de ressursene de har i påsken på at en straffedømt skal få lov til å få permisjon under en fødsel, når det er viktigere å bruke den der den virkelig trengs.

Skrevet

Burde kanskje få fram at han IKKE er straffedømt, har IKKE gjort noe kriminelt. og han sitter IKKE i fengsel Som jeg skrev sitter han i varetekt! Han holde der mens politiet og UDI finner ut av om de synes han har grunnlag nok (meg) til å få bli i landet... Så nei, ingen skyld hos han annet enn ett ønske om å få bli i landet!!

Så når det er sagt JA!! politiet burde bruke av sine dyrebare resurser for at jeg skal slippe å føde alene!

Skrevet

Synes ikke det jeg. Burde vel vært avklart om han fikk bli eller ikke før du ble gravid, eller evt før han kom til landet. Men du er velkommen i hans hjemland? Så er vel mulig å reise dit for å føde, litt sent nå... Men voksne mennesker må ta ansvar for sine egne handlinger. Vi er jo blitt en gjeng med pyser og klagere i dette landet.

Synes det er vel korttenkt å skylde på politiet og fvl. når dette er kun to personer som er skyld i. Dessverre. Synd han ikke kan være tilstede. Men det er ikke verdens undergang. Burde vel kanskje giftet der FØR han kom til Norge da? Er vel det som er et av hovedkriteriene, og at du kan forsørge han da.

Tror nok du klarer fødselen uten han jeg.

Skrevet

Du er dum du!

Tydeligvis lite utdannet og ute av stand til å sette deg inn i andres situasjon. Selvsagt hadde det vært ideelt om vi var gift før han kom til Norge, men nå møtte vi hverandre etter han hadde bodd her i fire år! Hadde vært perfekt å være gift og hatt fast opphold før jeg ble gravid, men slik ligger det altså ikke an.

Politiet som har ansvar for han sier selv han er en bra fyr og ingen kriminell. Alt dette har med byråkrati og regler å gjøre og så lenge reglene ikke sier noe i mot at han kan få være med på fødselen så er det noe drit at det skal reguleres av noe så idiotisk som påskeferie. Hverken jeg eller BF var forberedt på at de skulle komme og hente han, vi har gjort alt etter boken men for to uker siden kom de på døren her hjemme og hentet han.

Og å dra til hans hjemland for å føde er ikke noe alternativ, hadde det vært så forbanna enkelt hadde vel vi dratt forlenge siden...

Han trenger forøvrig ikke meg til å forsørge han da han har vært i full jobb her i landet i mange år...

Skrevet

Haha.. morsomt at du mener jeg er både dum og uten utdannelse fordi jeg er uenig med eg.

Har høyere utdannelse jeg. Og er langt i fra dum. Men jeg er uenig i det du sier, og det tilsvarer ikke lite intelligent og null utdannelse. Fullstendig klar over at det er flere sider av en sak. Men så lenge han ikke hadde/har gyldig oppholdstillatelse i Norge, så var dette en mulighet.

Tåpelig at regelverket nærmest varierer fra sesong til sesong. Men synes ikke det er riktig å bruke mye og store ressurser på en person, når situasjonen for politiet i påsken allerede er prekær.

Og selvom din kjære ikke er kriminell eller farlig, så har jo han gjort eller ikke gjort noe, som medfører at de regler vi har i dette landet om innvandring ikke er fulgt, og det er igjen, hans egen skyld. Om det er byråkrati eller ikke, så er det like fullt ens eget ansvar å ha orden i papirene.

Skrevet

helt enig skyld dere sjøl. Å bruke ressurser på deg, fordi at dere har driti på draget?

Han har ikke oppholdstillatelse her. Burde dere vel tenk på før du ble gravid?

Ikke skyld på politiet skyld på deg sjøl

Skrevet

Det sa ikke jeg. Uenig skal du få være så mye du vil, MEN når du slenger ut utsagn som tydeligvis ikke er basert på kunnskap ang emnet så synes jeg det er bedre å holde kjeft! Min mening...

Flott at du lever i en slik svart/hvit verden, skulle ønske alt var like enkelt i min verden.. Lykke til videre med det, så går jeg og snakker med de som har peiling på saken på mandag i steden... Var visst en dårlig ide å legge ut emnet her inne...

*gone*

Skrevet

til HI her..forstår deg absolutt,og syns det er tåpeli at du muligens ikke får med deg barnefaren på fødselen!!stå på ditt og ikke gi opp:D

dra på mandag og prøv å få det beste ut av det:)

lykke til!:)

og dere som har kommentert dette hittil: BLIR BARE OPPGITT!!

som HI sa; dere lever virkelig i en sånn svart/hvit verden..kunne spart dere for di kommentarene deres...

Skrevet

Forstår godt at det er skremmende å tenke på å måtte føde uten din kjære til stede, håper det ordner seg for dere.

Utrolig kjipt at noe sånn skal skje, men regler er regler, og de må man tross alt forholde seg til.

politiet må prioritere å bruke det man har av bemanning i høytider på å faktisk ta ting som er langt mer alvorlige, som feks overgrep og bråk.

Håper håper håper at det ordner seg, og at dere begge får med dere fødselen!

Skrevet

Alså det er ikke så veldig vanskelig å gifte seg... så fatter ikke hvorfor dere ikke har gjort det! å viss han har bodd i landet i 4 år å ikke har stasborgerskap, så er det klart han må i varetekt! ellers stikker han vel av akkuratt som alle andre uten opphold!

Jeg syns ikke fødselen din skal gå på bekostning av alles sikkerhet i påsken! snakk om å være egoistisk..

Skrevet

Nei nå er det mange usakelige innlegg her... Skjønner godt at du er fortvilt HI, og man kan dessverre ikke velge hvem man forelsker seg i. Dessuten blir det jo feil å kaste seg inn i giftemål bare for å få bli i landet... Det synes jeg ihvertfall, giftermål er litt mer seriøst enn det..

Uansett, så er det politikerne til syvende og sist som bestemmer om han skal få bli, og vi vet jo alle hvordan de er???? Tullinger hele gjengen spør du meg, hehe..

Dere som mener han bare skal bli kastet ut av landet fordi han fortjener det... Enn alle disse barna som er asylsøkere??? Bør de og kastes ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...