Gå til innhold

Vekten øker og øker


Smileymor

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det bare meg som har økt i vekt eller hvordan er det med dere andre? Jeg var hos legen på tirsdag og fikk vite at jeg har gått opp 3 kg i vekt, er det flere som meg der ute eller bør jeg bare sørge for å spise mer grønt og mindre sukker :o)

 

Hilsen Smileymor :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi er jo forskjellige...noen spiser og spiser mens andre ikke har matlyst i d heletatt... jeg for min del klarer ikke tanken på mat,er kvalm hele tiden.men jeg er bare 3 uker påvei :) når fikk du vite at du er gravid???hvor langt var du da påvei???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg i likt tempo med min første.Har litt hetta for at det skal skje igjen.Foreløpig er det ingen fare, synes ingenting smaker godt om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det som er med meg at jeg har matlyst så det holder. Men jeg lurer på hvor mange av disse symptomene som er psykiske og hvor mange som faktisk er reelle.

 

Jeg skjønte ganske fort at jeg var gravid og tok en test da jeg var 4 uker på veg, da hadde jeg hatt en mistanke i 1 uke før det ca. Men 100 % sikker følte jeg meg ikke før jeg var hos legen på tirsdag og hun kom med de gode nyhetene :o)

 

Men har du Anonym funnet ut at du er gravid allerede? Hvordan fant du ut det, har du vært hos lege eller har du tatt test?

 

Smileymor :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var hos gynekologen for å se hvordan d lå ann me mensen min,har alltid hatt uregelmessig.fikk pergotime+eggløsningstabletter for 1 mnd siden.har nå gått på dette og fikk mensen rett etter:) eggene mine hadde hopet seg opp i eggståkkene å ga meg derfor sjelden eggløsning.. han tok en blodprøve av meg på mandag som var og han ringte meg på onsdag å gratulerte meg.. jeg er i sjåkk,hadde jo aldri trodd at d skulle gå såååå fort:)hcg min er på 13? ikke at d forteller meg så mye..kansje du vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååååååååå masse med barn i magen da :o)

 

Jeg har ingen anelse om hva hcg er for noe, hvor står det at du har hcg 13?

 

Jeg ble litt overrasket over at legen min ikke nevnte at jeg burde ta folsyre, er ikke det standard prosedyre at man oppfordrer ny mødre og ta det? Hmmmmm, jeg har så mye jeg lurer på, derfor er denne siden helt genial. Og spesielt en egen chatteside for oss som har termin i november :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:) er mitt første barn:) så gleden er STOR...

at hcgen min var 13 ville visst si at jeg kun er 3 uker påvei...

jeg måtte ringe ekstra til gynekologen min idag for å spørre om d virkelig var sant..hihi... helt ærlig så tror jeg d ikke enda.jeg venter mensen slutten av neste uke,tok en clear blue i dag som var negativ:( var som om hele verden raste sammen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører så masse forskjellig om disse testene man kjøper på apoteket, mens jeg hører alltid at legene har rett. Så jeg tror nok du kan fortsette å glede deg stort :o)

 

Lykke til videre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper eg går nedover igjen som sist svangerskap. Gjekk visst ned 10 kg. Så eg vart ganske bekymra at eg ikkje la på meg.

 

Men, sukker styrer eg unna sidan det er ein del diabetes 2 i familien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg nivået må være over 60 for at det skal slå ut på gravitest :-))) Så du tester nok positivt på ikm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vektøkning her foreløpig. Er nå konstant småkvalm, så det spiller vel inn tenker jeg. Ikke lyst på noe mat...blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lagt på meg enda... er 6+3 uker på vei... men merker at magen er blitt større og tar mer plass.. vanskeligere og holde inn magen...:/ Så spørs hvor lenge man klarer å skjule det... har bare joggebukser som passer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 5 uker på vei og begynner allerede å føle at alt er trangt! Godt å høre at det er andre som har vanskelig for å tro at d hele er sant før man har kommet seg til lege. Jeg har ikke fått bestilt time enda engang for legekontoret har vært stengt, så jeg er så redd for at d ikke er sant, at testen jeg tok viste feil. Men d er vel et godt tegn når man allerede har gått opp i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8+3, og har ikke gått opp et gram.. Er mye uggen og kvalm, men spiser normalt mellom slagene, så er vel derfor jeg ligger på lik vekt enda. Eller så kan det være at jeg har mistet litt muskler i det siste på grun av lite ork til trening.. Men vekten kommer nok snikende når som helst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt på meg, vet ikke hvor mye i kilo, men klarer ikke holde inn magen!! :/ Det er det første jeg merker et svangerskap på det.. man føler seg veldig oppblåst.. sikkert en del væske i kroppen også! Men er vel vanlig med en til to kilo de to første mnd.. For de som ikke er kvalme da..La på meg 25 kilo på de siste 5 mnd den første gangen jeg fikk barn, bare 8 kilo andre gangen, så nå vil jeg ikke legge på meg så mye mer:(

Men det er vel bare slik det er.. Sikkert sunt for barna at vi har litt å gå på! (en fin trøst mens jeg dytter noe inn i stryta) *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...