mayaya Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har ei niese som er hyperallergisk, og er redd for mini i den sammenheng... Kan man teste det? Det er jo ikke sånt som "bare" gir vond mage eller rennende øyne, men gir alvorlig pustebesvær.. Så jeg vil ikke bare vente og se... :-/
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Tror man kan ta sånn "pirkeprøve" hvor du lager en skrape og drypper noe oppi, men ofte vil ikke legene gjøre det med mindre barnet har allergisymptomer. Niesa di, får hun sånne reaksjoner av nøtter, uten å være allergisk ellers mot ting?
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 ta en pirke test du slik at du ikke trenger bekymre deg. kan ta en slik test på det meste, bjørk, or, melk osv
mayaya Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2008 Ja, hun er litt allegisk mot dyr og sånn, men det har kommet etterhvert. Fra hun var bitteliten har hun vært ekstremt allergisk mot nøtter. Faktisk livstruende flere ganger.
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Søsteren min får også kraftige reaksjoner, og det er kjempeskummelt, så jeg skjønner du er bekymret ... men hun møtte stor motstand mot å skulle få testet barna sine hos legen av en eller annen grunn. Jeg ville bare nevne det slik at du er mentalt forberedt i tilfelle du møter en "teit" lege.
mayaya Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2008 Legen min er stort sett ikke teit da, så jeg får vel bare manne meg opp og gå :-p
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Det går nok så bra så. Det er bare et lite pirk, de drypper noe, også ser dere om det kommer noen form for reaksjon eller ikke.
mayaya Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2008 og det er ikke farlig om det kommer reaksjon heller, sant?
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Neida, det værste som kan skje er nok at man blir litt hoven og rød der de har tatt pirkeprøven (men det kan nok være litt vondt).
selfangerkjerringa Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Trodde faktisk ikke man kunne ta skrapetest for nøtteallergi... men flott om det er så enkelt da. Håper dere slipper unna, mayaya!
mayaya Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. mars 2008 Det trodde ikke jeg heller... Og er enda litt usikker :-p Jeg får nok sove på saken! Natta!
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #12 Skrevet 14. mars 2008 Jeg ble usikker jeg også, fant denne: http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1546&S=&P=1547&ID=9419 men ble ikke klokere. Tror jeg også burde sove
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå