oui-oui Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Nå skal jeg i prinsippet ha ferie i over en uke. Jeg sier "i prinsippet" fordi jeg har en ettåring som begynner dagen en gang mellom halv seks og seks, samt en 4-åring som har alt annet enn beroligende effekt på sine omgivelser. Tips?
Huldretuss Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Ta tiden til hjelp. Plutselig er de så gamle at ferie handler om stå opp sent og sitte hele dagen på ett eller annet online-spill... *sukk*
oui-oui Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2008 Jeg skal prøve å tenke hardt på det i morgen tidlig (og resten av uka) :-) Den gode nyheten er at far også har ferie, og at vi praktiserer et ufravikelig annenhverdagregime (det åpnes for forhandlinger når mor er trøtt og far ikke fullt så trøtt, men det er en annen historie). Jeg har med andre ord ferie Palmesøndag, tirsdag (da skal jeg på jobb), Skjærtorsdag, påskeaften og 2. påskedag.
Huldretuss Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 He he, jeg må tenke hardt selv, jeg. Har en ett-åring som våkner halv seks, og to søte slabbedasker som aldri legger seg :-)
oui-oui Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2008 Så du får virkelig både i pose og sekk, du?! Nå skjønner jeg hvordan mine foreldre må ha hatt det - det er 14 år mellom meg og eldstemann! :-)
lilja70 Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har svaret: Vent til nevnte poder er 13. Da sover de til du hopper i senga deres mens du pelmer bøtte etter bøtte med vann i hodet deres. -Men det blir neste leksjon. Neste del: Hvordan få fjortiser hvis motto er "jammen det er jo ferie", til å legge seg om kvelden.
piano♫ Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Du og du, det er herlig med 5-åringen i huset. Han er helt fra seg av glede fordi han disse dagene får lov til å se Disney (vi har ikke hatt det før nå) på morgenen. Hadde bare 2-åringen vært like samarbeidsvillig ;-).
oui-oui Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. mars 2008 Hehe, vi driver også og motiverer lillesøster på 16 måneder til å se tegnefilmer, men hun er liksom ikke helt med... ;-) Til Lilja: Heisann, artig å høre fra deg! :-) Synes det høres ut som et luksusproblem, det du beskiver, men jeg skjønner deg sikkert bedre om noen år. Uansett, i morgen er det min tur til å sove - O lykke!!!
Løvemor79 Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Hihi. Jeg tror dessverre ikke barn har samme oppfatning av ferie som det vi har. Ferie er å være hjemme og plage vettet av foreldrene. :oP ..Det er sånn som her det. Turbounger i helgene (spesielt etter litt mye helgegodt). Da er det godt når det blir mandag og en av dem kommer i barnehagen igjen. Stillhet.. )
lilja70 Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 Hei du;-) Joda, det kunne ha vært et luksusproblem. Selv mangler jeg tilsynelatende noen indre klokke, jeg er svært tilpasningsdyktig når det gjelder døgnrytme. MEN: når man har en mann som er ekstremt B-menneske, dvs. som synes klokka fem er en grei tid å bysse, man har nevnte tenåring/luksusproblem, OG en to-åring og en fire-åring som mener kvart på seks er i seneste laget å starte dagen, så... hva kan jeg si... selv en tilpasningsdyktig mamma trenger LITT søvn. -Eller?
oui-oui Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. mars 2008 Ojoj, da jeg snakket om luksusproblemet så tenkte jeg på lengesovende tenåringer, isolert sett! :-) Med resten av familiens søvnmønster så skjønner jeg at det kan bli litt lite søvn i lengden! Her er det jeg som har lakenskrekk (vel å merke om kvelden), men jeg er nok ikke så ekstrem som mannen din. A propos det, jeg lovte vel å slå følge med mannen min, og det begynner å bli ei stund siden han gikk opp :-) God natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå