PrettyPink Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Når merket dere at dere var gravid med Tvillinger? Hva gjorde at dere begynte å lure på om det var flere enn en der inne? jeg er gravid i uke 9, og synes magen har vokst veldig fort denne gangen. Jeg har to barn fra før. Har hørt at det er større sjans for tvillinger når det er i nær familie. Min far er tvilling og mamma har to fettere somer tvillinger. Begynner å lure litt....
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Synes du skal ta kontakt med legen for å komme på tidlig ultralyd. Det er jo den enkleste måten å finne det ut på.
roxanne Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Fikk tilfeldigvis vite det da jeg var til en vanlig GU kontroll i uke 7. Hadde testet positivt en uke før, men timen til GU var bestilt før jeg visste at jeg var gravid. Jeg husker bare at jeg så to sorte hull (!) på UL, og gynekologen fortalte ivrig at det var tvillinger. Og at de sannsynligvis var toeegede. Han hadde helt rett, jeg fikk en gutt og en jente :-) Hadde ikke anelse om at det var to der, men jeg fikk tidlig nokså sterke graviditettegn.
roxanne Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 PS. jeg leste i Norsk Ukeblad i dag om ei svensk dame som hadde fått 3 tvillingpar tett på hverandre. I tillegg hadde hun to barn fra før. Helt utrolig, men hun slapp visst to egg hver gang hun hadde eggeløsning. Ellers så er det en større sjanse å få tvillinger igjen når en har fått toeggede tvillinger tidligere. Det at en slipper flere egg i forbindelse med eggeløsning er arvelig, eneggede tvillinger er tilfeldig. Sjansen for toeggede tvillinger øke også ved alder, så det var nok grunnen til at jeg fikk det. Jeg var 37 år da jeg ble gravid. Har ingen tvillinger i min familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå