Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Kjeder meg på en fredagskveld:) Her kommer min småkriminelle historie: Jeg var på juleferie hos mine foreldre for 5 år siden, og der traff jeg på en av mine mange kusiner som er minst like dyrekjær som meg. Av en eller annen grunn kom vi inn på skilpadder, og jeg sa jeg alltid hadde hatt lyst på en. Så sier hun at hun har 5, så om jeg ville ha 1 eller 2 så var det helt ok for henne!! Jeg ble sååå glad, og vi avtalte at jeg skulle komme å se på disse skapningene. Så var innom en dag, og jeg ble ikke mindre begeistret for disse søte små Vi avtalte videre at jeg skulle hente de dagen før jeg skulle reise. Det jeg egentlig ikke hadde tenkt på var: 1.Det er ikke lov å ha skilpadder om du ikke har fått spesial tillatelse 2. Jeg skulle reise med fly 3. Jeg måtte gjennom 2 sikkerhetskontroller Dagen før jeg skulle reise hjem, hentet jeg skilpaddene. Det var sumpskilpadder som trenger både land og vann. Hva gjør jeg? Filser og ordner i mamma og pappas dusjkabinett med vann, og en stor flat stein de kunne sitte på. Mamma fikk nesten hjerteinfarkt da hun skulle på do, og pappa bare ristet på hodet. Så kom spørsmålet opp om hvordan jeg skulle smugle med meg disse to uten å bli tatt..Veeeel, jeg sydde to poser som passet skilpaddene perfekt. Tanken var å ha de i hver sin pose på innersiden av bukselinningen i det jeg passerte sikkerhetskontrollen. Kommer ned på flyplassen, og hele veien dit kjeftet mamma på meg, og sa jeg var en kriminell kjeltring..Anyway, da jeg kom inn på flyplassen gikk jeg på do for å putte disse skilpaddene i posene sine og inn i buksa. Det jeg ikke hadde tenkt på var at skilpadder er vekselsvarme dyr, og blir aktive når det er varmt og sløve når det blir kaldt. Og de var gode og varme...Hadde ikke sjans å holde de på plass hverken i tøyposene eller i buksa, de kravla og styrte. Måtte til slutt bare putte de i transportkassa og håpe de i kontrollen ikke spurte om papirer..Men det gjorde de, jeg sa jeg hadde det men ikke med meg, og de godtok det!! Så ombord i flyet og alt var bra. Flyet var kjølig, og skilpaddene ble en del sløvere. Så da vi bytta fly og jeg måtte gjennom sikkerhetskontrollen igjen, var de såpass sløve at de holdt seg i ro i buksa mi til vi passerte kontrollen!! Ja det var min kriminelle erfaring hehe
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Jeg er ikke så kriminell, men jeg har til tider vært veldig dårlig på å forstå svensk, her er noen morsomme episoder som involverer svensk språk og meg: Jeg var ny som student i bartebyen og koste meg på en fest. Ettersom jeg ikke kjente så mange var jeg til og med villig til å prate med svensker og det ble til at jeg kom i prat med en hyggelig fyr. Etter at vi hadde funnet ut at vi hadde en del til felles (jeg er ganske sær, så det skjer ikke hver dag, antar det var sånn for ham også) så spør han meg " Jag tykker du er en rar tjei, ville du la meg byda deg på en fika". Dette tolker jeg som en ren fornærmelse, antar at han var hakket fullere enn jeg trodde, og jeg tusler til et annet bord. Dagen etterpå kommer en felles kjent (som er inder) og forklarer hva svensken egentlig hadde prøvd å si, he he. Svensken på et av nabokontorene hadde fått ny data og var ivrig på å få tatt den i bruk. Jeg spør henne om hun ikke vil være med og spise lunsj. Nei, jeg vil heller sitte og pule litt med dataen svarer hun. Jeg så litt rart på henne før det gikk opp for meg at å pule bare måtte bety noe annet på svensk. Vi lo godt og lenge etter at misforståelsen var oppklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå