Frk.Forvirret Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Har spiral, men ønsker å utsette mensen jeg skal ha om ca. 5 uker. Skal altså ha ha en mens om ikke så lenge, og ønsker å utsette neste mens minst ei uke. Hvordan gjøre det med p-piller? Må vel få resept,men kan jeg begynne på dem når som helst? Eller? Eller er det noen annen måte å gjøre det på?
Cat.68 Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Vet ikke hvordan man gjør det med p-piller (fortsetter bare på ny kare kanskje?) Ellers kan du jo b om å få Primolut hos legen. Det har jeg brukt noen ganger da jeg vært i syden.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Du kan få resept på piller som er til det.. tar de tre dager før forventet mens eller hva det var.. er ikke p-piller.. prøvde det for mange år siden, så husker ikke helt hva de het og hvordan det var igjen.. men vet det finnes iallefall!
Silja FullFres McQueen Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Har akkurat brukt de Primolut-tbl selv. De funker jo, men man får sinnsyke menssmerter... Hvertfall fikk jeg det... Og så funka de bare i fire dager... =P
Mom2Two Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Det finnes noen piller som heter "primolut" man kan utsette mensen med. Jeg har prøvd dem to ganger, men det som er kjedelig er at man får alle "symptomene" på mensen uansett, og egentlig verre enn vanlig, uten blødningene. Det blir på en måte som å ha en kraftig menstruasjon uten blødningene. Jeg ble også veldig hormonell, supersensitiv og emosjonell. Pillene fungerer slik at man kan utsette mensen i opptil en uke. Man begynner tre dager før ventet mens, så fortsetter man å ta pillene en uke etterpå. Når man slutter med pillene får man mensen. Så det blir litt sånn "dobbelmens", synes jeg.. hehe.. Mulig jeg reagerer veldig på disse hormonene, jeg tåler ikke ppiller så godt heller, men vet mange som har samme erfaringen.
Frk.Forvirret Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2008 Å! Takk for tips om Primolut! Hva skjer med eggløsningen når jeg utsetter mensen? Kanskje dumt spørsmål.....
Frk.Forvirret Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2008 Kan jeg bare begynne på p-piller og slutte når det passer å få mensen, som er ca ei uke etter jeg vanligvis skulle hatt den? Eller må man fullføre brett? Jeg har spiral...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå