Mayken Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 noen med barn på mellom 12-18mnd som har hatt dette? Hvordan utviklet det seg, hvilke symptomer hadde de?
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Hun var i generelt dårlig form, men jeg oppdaget blod i urinen (bleia). Dro på legevakten hvor jeg fikk tatt en urinprøve. Hun hadde ørebetennelse, bronkitt og uvi stakkars.
Mayken Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2008 uff da, det var da voldsomt. Ikke greit når de små er syke og i hvertfall ikke når alt kommer på en gang. luktet det spesielt av urinen? Stram lukt?
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Husker ikke, men klart den jeg oppdaget blod i var veldig konsentrert og da lukter det jo stramt. Legevaketen synes faktisk jeg skulle dra hjem for det var mange timer kø. De ble litt spake kan man si for ungen var jo definitivt syk.
Honningmelon Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Gutten min var litt eldre da (2,5 år), men da han hadde det var han generelt slapp og sur. Skjønte ikke helt hvorfor, helt til vi oppdaget blod i bleia.
Mayken Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2008 hmmm...takk for svar. Lurer bare litt på snuppa. Hun skriker sånn på kveldene og når hun sovner våkner hun og hylskriker. Lukter veldig stramt av bleia hennes, men er ikke så mye i den, hun er kaldklam. og de to siste morgenene har tisset i bleien vært litt mørk (beige på en måte) hun drikker, så kan ikke helt forstå at urinen skal være så konsentrert. men hun har ikke feber, så kan vel ikke være det da. har bare en magefølelse på at det er noe som plager henne, men jeg forstår ikke hva.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Jenta vår var ca 10 mnd da hun fikk det. Merket det først med at det luktet skikkelig stramt og ekkelt av urinen hennes og da spesielt tissebleiene på morningen. I tillegg hadde hun ganske høy feber, mellom 39 og 40. Jeg kjøpte sånn oppsamlerpose til urin på apoteket og stixet den selv. Ga max utslag på blod og leukocytter så da ringte jeg til lege og fikk time der. Da hadde hun ca 80 i crp og fikk antiobiotika. Først så fikk hun feil type antibiotika slik at hun ble ikke bedre. Så fikk hun ny type og da var hun bra etter noen dager. Det vanligste er at uvi kommer fra enten gule stafylokokker eller e.coli. Hos barn så mener jeg det er mest sannsynlig at det er e.coli som er synderen, ettersom det er mest sannsynlig at det er litt bæsj som kommer inn i urinrøret når de bruker bleie. Og med jenta vår så hadde jeg rett med det. Det var derfor antibiotikaen ikke funket første gangen.
Mayken Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2008 Får vel bare følge med litt nærmere da. Hun avsluttet en 10 dagers antibiotikakur forrige fredag, mor streptokokker, men det skal vel ikke påvirke urinen hennes nå? stikker innom et apotek og kjøper en urinpose, er greit å ha liggende, så kan jeg ta en prøv å nanlysere den på jobben på mandag. Eller går det an å kjøpe stix på apoteket å ha hjemme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå