Gå til innhold

Har jeg eller han rett?

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Var på kiwi, og der kom jeg over noen ekle tomater. De har jo sånn dobbelt-pris-tilbake-garanti, og opppfordrer jo kunder til å si i fra. Vel, jeg fant en boks med sånn cherrytomater, og det var hvitt mugg på den ene tomaten, så jeg tok den sammen med noen ekle tomater i løsvekt.

Så i kassa syntes fyren at 3 av tomatene var ekle nok til å få tilbakebetalt, men han var litt usikker på den boksen (den kosta forresten 40 kr, så skjønner at han ikke ville gi seg så lett), og tilkalte sjefen etter å ha først rådført seg med dama i nabokassa. Hun var forresten enig i at de 3 løse tomatene var ekle. Så kommer sjefen, og uten en gang å se på boksen sier han: disse er bra! Og disse er også bra, skyter han til før han tar med 2 av de 3 tomatene vekk samt boksen. Jeg reagerte med å si at dette skulle jeg klage på (var jo dårlig serviceinnstilling denne fyren hadde), så da sa han til meg at jeg ikke kunne politianmelde dem. Så stakk han med tomatene.

Fyren i kassa var koselig, og ga meg et nummer jeg kunne ringe samt navnet til denne fyren som bare tok tomatene og navnet på en høyrere sjef, og sa det var bare å ringe tidlig på mandag. Antar derfor at han ikke liker sjefen sin noe særlig.

Men så lurer jeg på...er en liten muggbit nok til å benytte seg av Kiwi sin garanti?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mugg er mugg for pokker.

Skrevet

Selvfølgelig er ikke disse tomatene ok!!

Har forresten hørt om mange som ikke har fått gehør for frukt og grontgarantien til Kiwi. Si ifra til ledelsen!

Skrevet

En liten muggbit skal være nok ja. Som den over her sier, mugg er mugg.

Skrevet

Æsj, ja.. Det er da ingen som vil spise noe som det er mugg på, så det vil jeg jaggu si er mer enn nok til å benytte seg av Kiwi sin garanti.. De reklamerer trossalt med dette, så da får de holde det også mener nå jeg..

Skrevet

Så lenge DU ikke er fornøyd med tomatene, skal du få dobbel pris tilbake. Men det forutsetter at du først har kjøpt dem..

Så neste gang kjøper du tomatene, og etter du har betalt forlanger du dobbel pris tilbake ;)

Hilsen Kiwi-dame gjennom 6 år ;)

Skrevet

Hm... Men du må vel kjøpe varene først?

Dobbel pris TILBAKE...

Har du KJØPT noe du er misfornøyd med..

Skrevet

Poenget med garantien er at dersom noe du har kjøpt viser seg å være dårlig får du pengene tilbake.

Dersom du henter varer "på hylla" og klager på dem i kassa før du har betalt får du såklart ingenting ;-)

De betaler deg ikke for å rydde i butikken deres...

Dersom du hadde kjøpt disse tomatene og funnet muggen når du kom hjem kunne du dratt tilbake til butikken og krevd dobbel pris tilbake.

Skrevet

Dårlig er dårlig. Ville du ha smakt på dei? Eg vil seie at slagskade på epler er nok til å klage:) Eller for brune bananer. ER du ikkje fornøgd, så er du ikkje fornøgd. Kunden har alltid rett:)

Skrevet

Jo, men man krever da vel ikke penger tilbake for noe man ikke har kjøpt?? Hadde hun kjøpt dem først og klaget etterpå hadde det vært greit nok, men hun hadde jo ikke kjøpt tomatene da hun klagde.

Skrevet

Som jeg sa over: man må BETALE først, få igjen penger ETTERPÅ.

Skrevet

Det er vel litt urimelig å klage på en vare man ikke har kjøpt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...