Gå til innhold

Kløe i rompen hos 6-åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gitt henne en orm kur, men ingen forandringer......noen som har et råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørker hun seg selv etter hun har bæsjet? Kan være at hun ikke får det ordentlig rent, og da klør det.

Skrevet

Kan hende hun ikke skyller bort såpa godt nok når hun dusjer?

Vet at det kan forårsake kløe..

Skrevet

Har samme problem med frøkna her innimellom.... men kan det være at hun ikke tåler såpa så godt? Eller at toalettpapiret er for stivt? Eller at kremen du smører med er feil for huden hennes? Hehehe.. sorry, bare litt brain-storming her....

Skrevet

Du sier du har gitt ormkur, men har du sett at den faktisk funka??

Jeg hadde det da jeg var liten (hadde det lenge siden jeg ikke våget å si fra), og hele familien måtte på kur hos oss. Så tror jeg faktisk vi måtte koke sengeklær og underklær og slikt.

Skrevet

Samme med 4-åringen her, han klør i rompa rett som det er. Men han har blitt mye bedre etter at jeg begynte å tørke han med et papir etter hver gang jeg har vasket han. Tror han rett og slett reagerer på at det er litt fuktig mellom rompeballene...

Jeg har atopisk hud og har alltid reagert på fuktighet selv (f.eks våte votter) så derfor jeg kom på tanken.

Men hvis det ikke gir seg kan det kanskje være lurt med en tur til legen, har forstått at av og til må en sterkere reseptbelagt ormekur til for å bli kvitt barnemark.

Skrevet

Jeg spurte damen på apoteket, for jeg kunne ikke se noen mark (trodde man kunne se dem jeg), men hun sa at det trengte man overhodet ikke, slimhinnene reagerte så man ble irritert og kløete lenge før det ble så mange mark at man kan se de med det blotte øye...

Hun sa at legen tok en "tape" i rompa på ungen og så på i mikroskop, da kunne han se om det var egg der.

Men vi kom aldri så langt med sønnen min da, han ble mye bedre da jeg sørget for at han var helt tørr på huden før vi tok på underbukse eller pysj.

Skrevet

Hvorfor kan man bare se de på kvelden? Er de "nattdyr"?

Skrevet

Nei, det er varmen som lokker de frem. En god og varm, litt svett rompe som ligger stille og sover under dyna er det perfekte "redet" for små marke-egg....

Skrevet

-rifter

-eksem

-sopp

-fuktighet

har du forsøkt med f.eks canesten? barnesalve?

Skrevet

"God og varm, litt svett rumpe..." Nice.. Hmm-.. kanskje jeg burde testet vesla også.. Må man til legen eller kan man ta prøven selv... vil liksom ikke utsette henne for "nedverdigelse" om man ikke må....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...