Gå til innhold

Noen her med barn som har diabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har begynt å drikke så mye...mange liter for dagen, og renner stadig i vei på do for å tisse..... Lurer på om han har tegn på diabetes...? Kan dere si meg eventuelt hvordan dere oppdaget eller hadde mistanke om at barna deres hadde diabetes? Han har også gått ned litt i vekt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn med diabetes, men søsteren min har hatt det i 24 år. Det ble merket av at hun ble slapp, drakk veldig mye og gikk ned i vekt..

har du mistanker, er det greit du sjekker dette..

Skrevet

Har ingen barn med diabets, men er tante til 2. Hun første som fikk diagnosen drakk veldig mye, tisset ofte på seg om natten og fikk mørke ringer under øynene. Drakk fremfor å spise og var veldig tynn. Broren hennes hadde ikke så mange symptomer da de oppdaget det veldig tidlig. Han målte seg jo med jevne mellomrom pga søsteren. Er du usikker så må du få sjekket det ut. Høyt bs over tid er en enorm belastning for kroppen.

Skrevet

Takk for svar... han begynte plutselig å drikke så mye sist uke og spiser lite... han er 10 år... spiser kanskje 1 brødskive til frokost, drikker to glass med melk (går ned på høykant, liksom), 1 brødskive på nista, men sier han drikker masse på skolen også.... spiser greit med middag, og lite til kvelds...

Men jeg reagerte spesielt i går kveld, da han drakk en halv boks med melk for seg selv + en halv boks med appelsinjuice!! Tidligere har jeg måttet mase på at han skulle drikke...

Har lest litt på nettet om diabetes, og synes han har symptomene... skal få sjekket vekta i morgen, også får vi dra en tur på legekontoret på mandag eller noe...

Skrevet

Stikk på et apotek i morgen hvis dere har muligheten og test et bs apparat. Hvis det da er høye verdier ville jeg ikke ventet til mandag. Lykke til og hold oss oppdatert.

Skrevet

helt enig med LOTP. Ville sjekket det fortest mulig... ikke bra og gå lenge uten behandling, HVIS d skulle være diabetes..

Skrevet

Får man kjøpt slike bs-apparat på apoteket, ja? Hmm...det tenkte jeg ikke på... Da er det bare et stikk i fingeren ikke sant?

Skrevet

jepp et stikk i fingeren. De har helt sikkert prøveapparater på et apotek.

Skrevet

Takk for svar. Skal høre med svigerinna mi i morgen som jobber på apotek.... :)

Skrevet

Skriv et innlegg da er du snill.....tenker på sånt jeg.....mulig jeg er litt rar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...