Gå til innhold

assistert befruktning for lesbiske...

Anbefalte innlegg

Gjest Adrian blir storebror =)
Skrevet

så akk på nyhetene at regjeringen vil at dette skal bli tillatt i norge. tidligere og enda må man jo dra til danmark for å få til dette..

bare nyskjerrig, hva synes dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er supert jeg =)

Synes det er idiotisk at de må reise utenlands for noe man lett kan ordne hjemme, ikke synes jeg det er noen gode grunner for at man ikke skal gi dem assistert befruktning heller. Heterofile par får jo hjelp til å få barn.

Og jeg skjønner at det er en viss forskjell, men synes ikke den er vesentlig. Det handler om ett pars ønske om å få barn. Det er like sterkt blandt lesbiske som heterofile.

Skrevet

ja ikke sant? i tillegg, så mener jeg at fordi om man er mann og kvinne, vil vel ikke det si at man er mer skikket til å ta seg av et barn??

hvor ofte ser vi ikke barn som er både mishandlet og ulykkelige fordi om foreldrene er heterofile..

nei, jeg mener at to menn eller to kvinner kan gjøre en like god jobb å sikkert enda bedre å oppdra et barn!

håper for søsteren min sin del at dette går rette veien, å at det ikke tar så forferdelig lang tid! vil jo bli tante jeg og! =))

Skrevet

Skulle bare mangle. Kjærlighet er kjærlighet uansett kjønn..... :)

Skrevet

ja ikke sant. å denne ass. befruktningen koster vel gjerne noen kroner. å man bruker ikke så mye penger hvis barnet ikke er ønsket? med mindre du er sprengt i hodet seff, men det var nå den saken!

nei jeg håper dette går fort!! =)

Skrevet

Er så absolutt ikke kjønn som avgjør omsorgsevne nei!

Håper det kan gå litt raskt ja, det ville gjort livet lettere for mange mennesker. Og forhåpentligvis gjort det mer akseptert, er jo dessverre fortsatt mange som ikke synes at at homofile skal få barn.

Skrevet

Vet du.. jeg er sannlig min hattt ikke like sikker som dere jeg.

Synes det er helt på sin plass at homofile får gifte seg og få samme rettigheter som hetrofile.

Men dette med assistert befruktning er jeg usikker på.

Selvsagt har ikke omsorgen noe med kjønn å gjøre. Tror det kan være like flott med to mødre eller to fedre, som en av hver.

Likevel tenker jeg at det trengs en av hvert kjønn for å lage et barn. Hva med alle de hetrofile parene som kjemper i mange, mange år før de får assistert befruktning/prøverør etc.

De må gjennom et par år med egen prøving, gjennom utredninger, tester og mye annet før de får tilbud om prøverør.

Homofile vil da slippe fra alt dette, og hoppe rett over til assistert befruktning, uten alle disse opp-/nedturene med prøving, feiling, og lange prosesser.

Rettferdig? Nei.

Men nå er ikke livet rettferdig.

Ja, jeg synes det er riktig at homofile skal få sine egne barn, men føler det er urettferdig på en måte...

Vet at kampen fram hit har vært lang, og at det ikke har vært enkelt... likevel :)

Skrevet

jeg syns lespiske og homofile burde likestilles med hetrofile og at dette burde vært en selvfølge for leeeeenge siden

Skrevet

selvfølgelig slipper de år med prøving og feiling, for det er jo fysisk umulig for dem å lage et barn!!

nei, livet er ikke rettferdig, men hvorfor ikke gjøre hva man kan for å få til det beste for alle?? mennesker som ikke får til å bære frem et barn på egenhånd med eller uten ass befruktning kan da adoptere....

Skrevet

gjøsses trompetisten høres nesten ut som om du er sjalu fordi de ikke må "prøve selv først" og at det er det eneste argumentet ditt for at de ikke burde få lov

Skrevet

Så lenge de betaler det selv så er det helt ok for meg!

Må legge til at jeg synes heterofile par også burde betale for dette selv da.

Skrevet

hehehehe. Er det ikke gøy å prøve da? *glis*

Liker nå et nyp i ny og ne jeg, så er ikke så mye sjalu nei.... ;)

Nei da, er ikke sjalu - og selvsagt bør de få lov. Vet at det ikke fysisk mulig for de å lage barn selv.

Poenget er bare at livet er urettferdig.

Hvis du har opplevd venner, familie eller lignende som har strevd i flere år, så skjønner du at slike ting er vanskelig.

Skrevet

ja og om du har hatt venner/familie som har blitt avist eller ikke turt og si til sine nermeste at de er lespiske eller homofile så vet du også at det er vanskelig.

og der er nok ikke en lett sak og takle at man ikke kan lage barn med den man elsker uansett om man elsker en av samme eller motsatt kjønn.

det er nok ikke enkelt og være gravid og tenke på hvordan det vil være for dette barnet og vokse opp med foreldre av samme kjønn, med tanke på fordommer osv.

det er mye som ikke er enkelt. jeg syns ikke vi skal gjøre det vanskligere en det er. og jeg syns ikke andre skal ha det vanskligere en nødvendig bare fordi jeg selv ikke har det lett. det henger ikke på greip

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...