Gå til innhold

Noen andre med barn med spedbarnsastma/barneastma her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 6 mnd som nettopp har fått dette, skulle gjerne hatt noen å utveksle erfaringer med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

min gutt har også fått påvist astma. skal te utredning på sjukehuset neste mnd. skal bli godt. for han sliter sånn om natta,

hva gjør dere i forhold til astma?

Skrevet

Jeg har ei jente på fire med barneastma...hun fikk påvist det når hun var 3 mnd gammel... Send meg en PM så kan jeg godt svare deg på det du lurer på.

Skrevet

Vi har for 10 dager siden begynt med behandling, Flutide pustes inn morgen og kveld. Ventoline får han hvis han får anfall, i begynnelsen 2-3 ganger daglig, nå ca 1 gang i dg (om natta). Virker som om astmaen hovedsaklig kommer ved luftveisinfeksjoner, forkjølelser. Astmaen ble utløst av en RS-infeksjon som gav 13 sykehusdøgn. Men når jeg tenker etter nå, så lurer jeg på om han har hatt tendensen tidligere også, men den gang trodde jeg det var mageknip...

Før vi begynte med behandlig, sov han knapt om natta (og i hvert fall ikke jeg), nå våkner han bare 3-4 ganger, og er relativt lett å roe.

Hva slags behandling får dere?

Skrevet

Hei! jeg har en liten gutt på 2 år som har astma. Har vist astma-tendenser siden han var 7 mnd. jeg tror kanskje det kommer av en kombinasjon av for tidlig fødsel og rs-virus da han var 5 uker gammel. går på flutide morgen og kveld til vanlig. og i dårlige perioder, som nå, ventoline hver 4.time..

Skrevet

Hvordan går det med barnet ditt? mye plaget?

Skrevet

Vet ikke hva som er mye, men han får Flutide morgen og kveld. Og Ventoline ved anfall, i begynnelsen var det 3-4 gg i dg, nå bare 1 g i døgnet. Infeksjonen som gir han anfall er helt klar nå på retur, men han hoster fremdeles masse om natta og stønner og presser ut luft også om dagen.

Er det håp om at dette skal kunne går over tror dere?

Skrevet

Det blir bedre etterhvert, Skuffet... :) Disse anfallene er noe de har i perioder... jenta vår kan være helt fin innimellom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...