Gå til innhold

Hvor lenge kan HcG sitte i kroppen etter SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet i uke 4-5 i forgje mnd, testet svakt for par dager siden, i dag er det enda svakere, men er jo trossalt bare på dag 23 i syklusen da, så er jo 5 dager igjen til IKM, men det er i dag 9 dager siden EL-testen slo ut (6.mars) og før så har jeg fått svakt positive tester CB, på dag 9.

Vet ikke hva jeg skal tro, siden den testen CB var enda svakere i dag, og jeg er på dag 9 etter EL, så er jeg vel ikke gravid da el?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeei :-)

Åååh, så spennende.. Jeg har ikke peiling , men ville bare ønske deg lykke til ;) Så spennende :-D

Btw, fikk ikke svart på mld fra deg.. du har full innboks:p

Skrevet

Oj skal slette litt jeg ;O) hvordan er det med deg og testing?

Skrevet

Hvor lenge det sitter i er avhengig av hvor langt du var på vei da SAen kom. Kan sitte i en god stund. Ikke for å være negativ, men hvis testen blir svakere for hver dag du prøver, så........vent heller noen flere dager før neste test, og de om den er sterkere da, eller om den ikke gir utslag lenger.

Lykke til uansett!

Skrevet

Men rart den fortsatt ikke er positiv siden det har slått ut på dag 9 før, men er ikke annet å gjøre enn å vente.

Er det slik at det gamle HCG går ut også begynner testene å bli positive igjen om det har klaffet?

Skrevet

Jeg vet ikke om det er nødvendig at det gamle HcGet går helt ut før man kan begynne å teste positivt igjen, men jeg tror ikke det er nødvendig - du kan antakelig gå rett over i en oppadstigende kurve, for så lenge du har EL i syklusen kan du jo bli gravid på nytt (men dette er ikke noe jeg VET, altså). Men uansett er det, som du sier, bare å vente og se! :)

Skrevet

Trist å høre om SA'en din.

Da jeg mistet slo graviditetstestene positivt ut en måned etter sa. Jeg tok da kontakt med legekontoret og spurte hvor lang tid det ville ta før HCG 'en var ute av kroppen.

De kalte meg inn og tok blodprøve og gratulerte meg med ny graviditet.

Jeg ville ikke tro dem og vi diskuterte ganske heftig, hvor de mente at jeg var tåpelig, HcG nivået var såpass høyt at de stod fast på påstanden om at jeg var gravid.

3 uker etter var testen negativ. Antar at HcG nivået da hadde stabilisert seg på normalen.

Men det var ganske opprørende å gjennomgå den følelseskarusellen etter å ha mistet, og hadde jeg mistet igjen ville jeg regelmessig enten krevd blodprøve eller ihvertfall testet med graviditetstest en gang i uka så jeg hadde stolt på at kroppen var normalisert etter aborten før jeg ville trodd på ny graviditet.

Kan jo hende at du faktisk er gravid igjen, men vær forsiktig så du ikke må igjennom enda en tøff periode.

Alternativt kan du be legekontoret ditt om å ta to blodprøver med få dagers mellomrom for å se om nivået går opp eller ned. Det var dette legekontoret ikke ville gjøre for meg ettersom de var så sikre på at jeg var gravid igjen.

Lykke til, jeg håper du er gravid, men som sagt ta litt forbehold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...