Gå til innhold

Er ikke dette blodtrykker veldig høyt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

183/129

Sier ikke meg noe, men er det faretruende høyt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Ja det er skyhøøøøyt! Hvis du har det bør du ringe ambulanse.

Skrevet

En venn av meg. Han har på seg sånn måler nå, som måler blodtrykket hver 1/2 time. Og nå stoppet den på det.

Skrevet

Det er livsfarilg.

Skrevet

Men hva er grunnen til at han har den på?Innlagt på sykehus da?Det er kjemphøyt jo..

Skrevet

Det er høyt men ikke faretruende med mindre vedkommende er gravid.

Men det avhenger også litt av hvor gammel vedkommende er. Min bestemor har høyere blodtrykk enn det, men det har med alder å gjøre også. Man får høyere blodtrykk med alderen.

Skrevet

For en 1/2 time siden, stoppet den maskinen på 172/121.

Skrevet

Normalt blodtrykk er 120/80. Hvis han er ung er det blodtrykket høyt. Siden han har på døgnmåler regner jeg med at han er under "overvåking" for å sjekke om han har høyt Bt. Men han burde ringe lege. Det der er ikke bra.

Skrevet

Det er sikkert uansett veldig høyt, men har jobbet med en som har gått med en sånn maskin som måler og hver gang vi hørte maskinen begynte å måle, stoppet hun opp, knøyt alle musklene i hele kroppen og vi nærmest så blodtrykket hennes økte. Så det er ikke sikkert det er reele målinger som blir tatt hvis han har begynt å stresse seg opp over at det er høye målinger.

Skrevet

Ja, det er høyt ja. Er det noen grunn for at han har høyt blodtrykk? Går han på medisiner?

Skrevet

Nei han går ikke på noen medisiner. Han er ikke innlagt, men fikk den maskinen av legen for å måle iett døgn da. Han ble sykemeldt da. Eneste jeg "vet" om han, er at han har vært gjennom ett samlivsbrudd og at kanskje det tærer på han? Han er 41 år da.

Skrevet

Aha, gjerne i den alderen det kommer på menn.

På tide med enten en livsstilsendring eller medisiner, eller begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...