Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Jeg hadde en diskusjon med en mann tidligere i dag. Han mente at om naboens katt til stadighet tissa på trappa og skeit i sandkassa til ungene var det helt ok å ta livet av den!! Jeg liker ikke katter selv, men ble mildt sagt SJOKKERT over denne uttalelsen!!! For å mene noe sånt må man mangle empati, eller???? Hva mener dere??
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Nei, alldeles ikke! Men han idiotnaboen din er det greit å drepe. By all means. Hvor bor du, forresten...? ;-)
~sjiraff~ Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Han mangler nok ikke empati, men er vel dritt lei katten vil jeg tro.. og da er det lett å lire av seg noe sånt.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Nei det er ikke ok, tror ikke det er lov heller. Sånne folk er forferdlige. Han får vel skaffe lokk til sandkassa da
Gjest mphs Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Jeg kunne sagt mye om hva jeg ville gjort med en slik fyr. Jeg har enda ikke tilgitt naboen til foreldrene mine som drepte katten min ved å kaste en isklump etter den. Kommer aldri til å tilgi han og blir like forbandet hver gang jeg ser han. Dette er nå snart 14 år siden.
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Jøss. Utrolig hvor mye latterlig det går ann å lire ut av seg asså. Han må jo ha noen problemer med seg selv.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Klart det ikke er ok å drepe katter. Katter er bedre enn mennesker.
Sjokoladekaka Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Det er ikkje lov å ta livet av noken dyr utenom på human måte. Det er heller ikkje lov å skade andres eigendom med viten og vilje. Ein katt kjem jo inn under begge desse..... Lite empati, ja. Katten gjer jo berre det som er naturlig for den, han er ikkje ute etter å plage noken.... Ta naboen, om noken må takast:)
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Næi,det er ikke OK.Men etter å ha fjernet kattedritt flere ganger dagen fra inngangspartiet vårt lenge nå har jeg LYST!!
*Molly mus* Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 NEI det er overhodet IKKE ok.. Det skjedde med en katt der vi bor. Katten var å tisset i gården til en dame, da hun så det tok hun kosten slo hjel katten. Hun fikk heldigvis straff etterpå.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. mars 2008 #12 Skrevet 14. mars 2008 og drepe naboens katt er litt heftig. det er jo en annens "eiendom" men og drepe katter er jeg ikke generelt i mot
mammamammamammamor Skrevet 14. mars 2008 #13 Skrevet 14. mars 2008 be mannen om å leggelitt eddikk der han ikke vill at katten skal tisse
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 14. mars 2008 #14 Skrevet 14. mars 2008 Absolutt ikke ok nei!!! Skummelt at folk tenker sånn syns jeg!
mammamammamammamor Skrevet 14. mars 2008 #15 Skrevet 14. mars 2008 og det er ok å drepe egnne katter, men ikke naboens, viss ikke naboen ber deg om å gjøre det. far min var katteøddel
Sånn kan det gå Skrevet 14. mars 2008 #16 Skrevet 14. mars 2008 Å avlive katter er jo helt greit, men ikke andres katter.
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #17 Skrevet 14. mars 2008 Med mennesker som tenker sånn er det ikke rart katter forsvinner:( (savner de to mine som er blitt borte)
Ikke bytt kone, bytt kjøkken! Skrevet 14. mars 2008 #18 Skrevet 14. mars 2008 Drepte katten din ved å kaste en isklump på den? Herregud! Skjønner godt at du ikke klarer å tilgi!
mamman til to gutter Skrevet 14. mars 2008 #20 Skrevet 14. mars 2008 Jeg synes på ingen måte det er greit å drepe katter og spesielt ikke andres katter. Likevel, noen skriver lengre opp her som argument at man ikke har lov å skade andres eiendom med viten og vilje. Katten tisser overalt og bæsjer i sandkassa hvor barna skal sitte og leke og kanskje spise sanda, så skader jo den andres eiendom også. Katten kan ikke noe for det, men eieren vet jo at det mest sannsynlig vil skje når han skaffer seg katt, så da skader jo han andres eiendom med viten og vilje, er det greit? Bare for å understreke det en gang til, uansett ikke greit å drepe katter! Og uansett ikke kattens feil at den tisser der det ikke passer naboen...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #21 Skrevet 14. mars 2008 Fint å se det er mange som engasjerer seg og er enig med meg! Som jeg skrev liker ikke jeg heller katter, møkklei av kattetiss på trappa og av katteskit i blomsterbed og sandkasser. Samtidig er jeg syyykt allergisk. Mener uansett det er horribelt å drepe dem.
"husmor"med lille Nora Skrevet 14. mars 2008 #22 Skrevet 14. mars 2008 eg liker ikke katter i det hele tatt. men syns alikevel det ikker OK å drepe katter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå