Gå til innhold

Lite spark? (samme som 2.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva telles som lite spark i uke 28? De siste ukene har jeg kjent mye, ofte og harde spark fra jenta i magen min. Men siste uka har hun blitt fryktelig rolig. Kjenner bevegelsene henne 2-3 ganger om dagen, og kan kjenne de utenpå magen. Men ikke disse seriene av spark, og ikke på langt nær like ofte og hardt som for 3 uker siden. Bekymrer jeg meg unødig, eller bør jeg ringe legen og høre der?? Veit at det ikke skader å ta en telefon til jordmor, men vil ikke være hysterisk heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hadde det slik jeg og. var forskjellig fra uke til uke.

vet du hvor morkaken er festet? Jeg har den framme litt over navlen og fikk beskjed at det kunne være grunnen til at jeg ikke kjendte så mye til tider. babyen lå (bak)langt inni og sparket mer bak i ryggen min så måtte konsentrere meg veldig for å kjenne etter, (legge meg ned). Men når plassen blir mindre så vil du nok kjenne det mer. Er uke 37+5 nå og nå er det nesten aldri stille ;)

Men plukk opp tlf hvis du er bekymret...

Et lite tips, (men ikke få panikk hvis det ikke fungerer kommer ann på leie på babyen), ta en tom dorull og la din kjære høre etter hjertelyden.

Skrevet
Takk for at du svarte :) Ringte føden og fikk komme til en sjekk med én gang. All ros til sykehuset for at de tar ting seriøst! Jeg har også fremoverliggende morkake, og babyen har i tillegg snudd seg med hodet ned nå.. så var derfor jeg ikke kjente så mye visstnok. De sa at babyen har urolige og rolige tider, og at mønsteret fort kan endre seg. Alt står iallefall bra til med babyen, så jeg engstet meg unødig - heldigvis! 37+5? Da vil jeg ønske deg lykke til med de få ukene du har igjen av svangerskapet, og ønske deg en fin barseltid :)
Skrevet

Takk for det:) Kjekt å høre alt er bra med den lille:)

God Helg!!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...