Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Hvor lenge sover babyen egentlig i en babyseng (sånn sprinkelseng) ? Tenker på om jeg skal kjøpe babydan sin princess seng til 2099, eller stokke sleepi seng (som kan vokse med barnet) til 4795? Første tiden skal babyen sove i vugge hadde jeg tenkt! Bare planlegger litt her :-)
MammaTilVerdensBesteGutt Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Hei! Nå vet jeg ikke helt hvordan de sengene du snakker om ser ut, men vi har hvertfall kjøpt vanlig sprinkelseng så IKEA. Det jeg syns er greit med den er at når ungen blir større, kan den ene siden taes helt av og byttes ut med en vanlig list. For vår del ble det IKEA pga økonomi, men de har lignende bare finere på Barnas Hus som er litt dyrere. Vet ikke om det var dette svaret du var ute etter, men det er kanskje greit med flere innspill?
volvo-mamma Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 jeg har en gutt på to som ligger i sprinkel seng ennda og kommer til å ligge der i ca 6 månder til...det varierer veldig fra barn til barn når de slutter med sprinkel seng Datteren min var 2 år når hun slutta , ene venninnen min har en jente på 4 som ligger i sprinkel seng ennda og vil ikke bytte ..hehe...
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Vi har babydansengen. Vil bare si at det er vanskelig å feste sprinkelbeskytter skikkelig i og med at det er tette gavler, tror ikke jeg hadde kjøpt den igjen, selv om den er superfin.
Jordbær venter nr 3! Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Har ikke stokkesengen selv, men synes den er veldig fin. Den er jo veldig dyr, og har hørt at det koster en del å kjøpe det som skal til for å bygge den ut til juniorseng. Hadde personlig heller brukt de pengene på en vogn! Hvis dere tenker på å få et barn til innen feks to-tre år så hadde jeg bare kjøpt en vanlig sprinkelseng, for da vil jo dere trenge en ny seng uansett, og babyen overtar sprinkelsengen. jeg har to jenter, og den eldste var 2 år og åtte måneder når den yngste ble født. hun fikk ny flott storesøsterseng en stund før babyen kom, og var veldig stolt!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Vi brukte sprinkelseng til jenta fyllte to år (vugge på dagtid første to månedene). Så byttet vi til en juniorseng (175x75 i str)
Smånetta 14.mai Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Vi kjøpte en vanlig sprinkelseng som du ikke kan ta ned siden på. Den kom i en startpakke sammen med vogna, nemlig. Ser nå at når lillebror kommer i løpet av noen uker, så overtar han den og storebror får barneseng. Hadde vi kunne ta av en vegg, hadde vi nok kjøpt ny sprinkelseng og brukt storebror sin et års tid til. Han er 19 mnd.
togutter-08og10 Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Mine tantebarn sov i sprinkelseng til de var 3 år. Dagen før bursdagen deres ordnet foreldrene nytt rom med ny seg til dem. Gutten fikk da bilseng og jenta fikk prinsesseseng. Gjett om de va fornøyd da de våknet. De er begge lange for alderen og sprinkelsenga passet fint til 3 års dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå