Gå til innhold

LH - eggløsningstester - noen som vil spekulere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet min eggløsning denne perioden, fikk positiv eggløsningstest for 16 dager siden. Hadde sex for 6 dager siden (eneste gangen denne perioden), og venter TR når som helst. Men føler meg "så rar", så tok eggløsningstest nettop - den var positiv!?

Noen som vil spekulere sammen med meg? Hva betyr dette?

Har kikket på Pernille.no, men ble ikke så mye klokere. Takker for alle betraktninger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, du hadde positiv eggløsningstest for 16 dager siden, og sex for 6 dager siden? Stemmer dette eller har du skrevet feil?. Uansett.....med eneste sex for 6 dager siden, kan du tvilsomt merke du er gravid, og det høres også rart ut at du venter mensen når sm helst. Og med 10 dager mellom eggløsning og eneste sex er det ikke mulig å bli gravid.

Skrevet

Det er ikke mulig å bli gravid 10 dager etter el. Men synes det var rart at du fikk positiv el-test igjen, 16 dager etter sist positiv test. Kan det være noe galt med testene? Eller har du hormon-forstyrrelser? Jeg har selv psoc, dette gjør at jeg får positive el-tester hver gang jeg tester, pga hormonsprellet.. (selv om det ikke stemmer)

Har ikke hørt om 2 eggløsninger i samme syklus..

Skrevet

Ikke vet jeg,

jeg har 2 barn, og er av typen som har blitt raskt gravid, begge på første forsøk. Vet ikke helt hva psoc er, men har testet både positivt og negativt på eggløsningstester, så tror vel ikke at jeg har det.

Har ustabile, lange sykluser da, skal sies.

Nei, jeg tenkte at jeg kan jo ikke bli gravid 10 dager etter EL, men da må det vel bety enten at jeg har hatt 2 eggløsninger på en syklus, eller at disse EL testene ikke er helt til å stole på. Jeg kan jo ta en til bare for å sjekke.

Men jeg hadde faktisk siste mens 1502, så den skal jo komme i disse tider, tror syklusen er omlag 30 dager eller så.

Takk for betraktninger damer, ikke lett å bli klok på dette :)

Skrevet

Hei, nå kommer et positivt svar her:) Forrige geng jeg ble gravid hadde vi sex kun en gang i løpet av en hel mnd og det var dagen etter mens slutt, og jeg ble gravid faktisk. Jeg trodde at jeg ikke hadde sjans for å bli gravid, men så sa legen min at det er noen kvinner som har egløsning mer en en gang i løpet av måneden. Så du skal ikke se bort ifra at du faktisk er gravid, og jeg håper så inderlig for din del at du er det:))

Alt er mulig vet du, og jeg krysser fingrene for deg!!!! Hold oss oppdatert

Skrevet

Hei:)

Hva er psoc og hvordan vet man at man har det?

Jeg funderer litt på hvordan min el kan være, fordi det er ikke uvanlig at min mensen er 3 uker forsinket, dersom jeg tror jeg er gravid. Kroppen min blir m.a.o svært påvirket av hva som foregår i mitt hode. Blir el ca 14 dager etter første mensdag når mensen pleier å være forsinket, eller spiller det ingen rolle om mensen er uregelmessig eller regelmessig?

Hilsen fra nyskjerrigper

Skrevet

hihi:) tør ikke helt å tenke tanken, men jeg skal holde dere oppdatert, jeg har jo blitt lett gravid tidligere :)

Masse lykke til alle sammen :)

Skrevet

jeg svarte det samme på et annet innlegg her-

men, det går ann å teste positivt på eltest, hvis man er gravid!=)

dette fordi de hormonene er så like... (lh og hcg)

Skrevet

Hei,vil bare si at det går faktisk ann å ha 2 el i en syklus. Opplevde dette i januar, med 10 dagers mellomrom:) Men det er nok ekstremt sjeldent, og har aldri vært borti noe lignende...Ble nokså overrasket ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...