Gjest Sekretøsa Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Blir barna da tronarvinger? Om krompen adopterer, mener jeg? Mye man skal lure på, nå som Mærtha er gravid
Stratos med 3 barn Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Aner ikke. "Artigere" hadde det vært om det hadde gått den andre veien...
Kirsebæra Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Tror ikke de får det...eller...vet jo ikke, men da søsteren til spanias kronprinsesse døde ville jo hun adoptere niesen sin,m en da sa..hmm...hoffet? nei....hun fikk ikke adoptere niesen sin...
tvkrus Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 det har jo skjedd da (kopiert fra her http://www.eidsvoll1814.no/?did=9048827&aid=9043784 ) Carl Johan (1763-1844) Nasjonalitet: Svensk - norsk Konge 1818-44 Het opprinnelig Jean Baptiste-Jules Bernadotte. Født i Sør-Frankrike i en advokatfamilie. Sluttet som ung offiser opp om den franske revolusjon og gjorde hurtig karriere under revolusjons- og napoleonskrigene. Ble marskalk i 1804 og fyrste av Ponte Corvo 1806. Forholdet til Napoleon var imidlertid vanskelig, og 1810 tok han avskjed som offiser. Samme år ble han av Riksdagen valgt til svensk tronfølg er og adoptert av den barnløse Carl XIII. Ved Carl XIIIs død i 1818 ble Carl Johan svensk-norsk konge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå