Gå til innhold

Sliten av alle som maser rundt meg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 3 dager over termin og blir helt sprø av alle som ringer å spør om det er noe nytt på "fødefronten".

Sikkert bare vennlig ment, men i situasjonen føles det mer som mas og "press". 3 dager over termin er jo egentlig ingenting.....

Ser litt frem til at påsken kommer, så venner og familie kan reise på ferie å være opptatt med sitt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vær glad for at noen bryr seg, du og slutt å vær så egoistisk!!!

Skrevet

Herregud anonym denne var unødvendig da. Det er ikke gøy at folk ringer hele tiden på slutten. Enn er sliten og frustrert nok selv fordi babyen ikke kommer og da har enn lov til å blåse ut litt frustrasjon.

Du HI får si det til de som ringer at de skal få en sms når det hele er over. Skjønner du synes det er slitsomt med så mye oppmerksomhet. Jeg fikk masse av det i går da jeg var innom jobb. Og jeg har igjen 1 mnd.

Skrevet

"masse av det når jeg var innom jobb" ÆRLIG TALT, tåler du ikke mer? jeg er på overtid og venne rog familie ringer meg mange ganger hver eneste dag, men tenk litt før dere syter da,.. går vel for guds skyld ann å tenke at de bare bryr seg for å være hyggelige.. vi er gravide ikke dødssyke

Skrevet

Jeg skjønner HI veldig godt jeg.. når alle mase sånn føler jeg at jeg hele tiden må dysse ned og roe ned situasjonen for at det ikke skal ta helt av... og dermed blir litt av min egen glede borte...

Folk har forskjellige følelser rundt det her med fødselen... å hvis folk ikke tåler mere, nei så gjør de ikke det.. og det må også være greit..

Skrevet

synes det er så utrolig egoistisk å klage når de nærmeste bryr seg .. du hadde helt sikkert gjort det om det var en av dine nermeste som snart skulle ha barn ..

det er så mange som syter å klager over akkurat dette og det synes jeg er utrolig egoistisk ..

Skrevet

Jeg klager ikke på at de bryr seg, men jeg har faktisk vært gravid før, jeg er sliten og har nok å tenke på da jeg hadde en ganske komplisert fødsel sist. Folk har lov til å blåse ut frustrasjonen sin uten at sånne feiginger som deg skal komme å slenge dritt. For du er ganske så feig når du gjemmer deg bak en anonymknapp. Jeg skjønner HI og hun har lov til å synes at det er slitsomt at folk ringer i tid og utide. Og jeg tåler ganske så mye hvis det er det du lurer på. Men jeg synes ikke ting skal dreie seg om min graviditet hele tiden, bare fordi jeg er innom på jobb. Jeg spør om hva som foregår der og får til spørsmål hvordan jeg har det osv.

Skrevet

Skjønner deg kjempe godtjeg. Siste svangerskap gikk jeg 13 dager over te min og ble gaaaal av all som ringte og spurte om jeg var i fødsel eller hadde født. Var utroig slitsomt når alt jeg selv klarte å tenke på var om denne ungen snart ikke ville ut..

Ble tilslutt litt krass og sa ar alle ville få beskjed når snuppis hadde kommet.

Skrevet

Nei jeg ringer ikke å maser når noen av mine venner eller slektninger går på slutten da jeg vet at de kan føle det blir masete.

Skrevet

Nei som du sier, vi er gravide ikke dødssyke, og det er ingen grunn til at alt skal dreie seg om oss hele tiden heller..

Skrevet

Skjønner meget godt hva du mener.

Jeg gikk 14 dager over med førstemann, og det var slitsomt! Både ventinga og masinga.

Kommentarer som "Har du ikke født ennå?" fant jeg ikke særlig morsomme der og da..

Det er jo vennlig ment, nysgjerrig, men likevel slitsomt! De fleste i dag sender vel uansett en sms når småen er kommet, så hvorfor mase..!?

Skrevet

Jeg har 18 dager igjen til termin. Alle mine 4 søsken har født både 2, 3 og 4 uker før termin. de "forventer" også at jeg skal føde så tidlig, men det vet man aldri. De "maser" mye om dette. Det er godt ment, men jeg blir ganske frustrert av det. Og alt "maset" om magen min (at den er større enn hva de hadde osv...

De sier det ikke for å være slemme, men synes det er litt irriterende allikevel... Jeg må jo være ærlig å kunne si det!

Skrevet

Det er slitsomt å bli "mast" på. Som om det skulle gå fortere jo mer folk maser. Det er klart at alle kommende mødre vil treffe sine små fortest mulig. Og vi holder IKKE igjen! Har termin i morgen, og har vært så "uheldig" å fortelle at jeg har hatt rier flere ganger som har stoppet opp igjen. Da tror jo alle at det kommer til å skje NÅ! Fikk første sms kl 07.45 i morges: "har det skjedd noe i natt??" Jeg skal love at det ble sendt et rimelig "surt" svar. Svigermor spør: "kjenner du noe?" Hva mener hun jeg skal svare på det? Klart jeg kjenner noe.... Har tross alt en baby i magen som snart skal ut! Og med bekkenløsning som er "invalidiserende" og mye kynnere fra ca uke 30 vet jeg ikke helt hvordan jeg skal svare.

Skrevet

HI, jeg skjønner veldig godt hva du mener!! Skulle til å lage en tråd på samme emnet da jeg så denne.

Jeg blir også nedringt av slekt, venner, naboer og til og med folk jeg ikke kjenner så god. Får masse SMS'er også der jeg oppfatter innholdet som mas.

Det er kjempekoselig med oppmuntrende mld der folk skriver at snart har jeg jenta mi i armene, at jeg er heldig som snart er i mål. At jeg må holde ut osv. Men når det kommer slike mld eller tlf hvor folk faktisk maser "Kommer ikke babyen snart??? Er ikke du OVER terminen da? Kom igjen da?", o.l. får jeg fnatt!!

Syns det er rett og slett ubetenksomt av de. Her går man rundt og blir bare mer og mer frusterert over at det ikke skjer noe, så skal man attpåtil svare på mas... Blir rett og slett deppa av det jeg.

Har sluttet å ta tlf når jeg ser at det er "masere" som ringer og jeg svarer bare på koselig mld som er litt oppmuntrende nå.

Skrevet

Enig med HI. Er ikke mye moro når man blir nedringt med spørsmål om det har skjedd noe. Som "anonym" sier: "at man skal bare være glad for at folk bryr seg". Kaller ikke dette å bry seg. Kaller det rett og slett å være NYSKJERRIG. For det er det det er!!!!!! De ringer rett og slett for de de er nyskjerrige og vil ha kontroll på hva som skjer. Skulle det skje med meg, kommer jeg bare til å si ifra at de får informasjon når fødselen har funnet sted.

Skrevet

Signerer den. Det er mange som ringer fordi de er nysgjerrige, ikke for å støtte deg eller oppmuntre.

Jeg har selv 14 dager igjen til termin, og opplever allerede at temmelig perifere bekjente tar kontakt. Og når det skjer allerede nå, så frykter jeg jo at det kan bli temmelig intenst jo nærmere termin jeg kommer (krysser fingrene for ikke å gå over!).

Det må være helt greit å bare la være å svare på de meldingene/telefonene, eller sende en kort standardmelding der det står at alle vil få beskjed når fødsel er vel overstått.

Noen er sikkert bare ubetenksomme når de tar kontakt, men da er det jo greit å gi signaler om at det faktisk er litt slitsomt med sånne henvendelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...