Gå til innhold

Dagens syte/klageinnlegg!!!


Sabina og gjengen

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 9 med nr 2, mini er 18 mnd og går i familiebhg. Jeg leverer han der kl ti over halv åtte hver morgen, det tar ca 10 min å gå hjemmefra (oppover:p) og så småløper jeg bort til en kollega og sitter på med henne ned til jobben, er hos hun ca 08.00. Jobber med en elev på 9år som har ADHD (til tider sterkt plaget). Er ferdig rundt klokka 13, da er det rett hjem og slappe av litt, vaske klær o.l før jeg henter mini i bhg,lager middag og vi spiser og jeg legger han og så surrer jeg rundt og rydder litt før jeg tar natta sjøl rundt klokka 21. Nå har mini fått diare og sover dårlig.. Moren min skal ha han pga jeg MÅÅÅ jobbe for å få rett til forledrepenger for nr 2. Jeg spyr så og si hver morgen før jeg løper ut døra...

 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg er bare så utrolig sliten.. Jeg har ikke lappen og må gå uansett hvor jeg skal eller ta buss. I tillegg har mini begynt med trass og tester meg hele tiden, føler at jeg har kortere lunte enn vanlig og synes det er så urettferdig for det er jo ikke hans skyld at jeg ikke er i form.. I tillegg jobber jeg som vikar og vet ALDRI hvor lenge jeg har jobb. Og jeg MÅ jobbe ut august, men hele sommeren er jo skolen stengt og bhg har ikke lov til å bruke vikarer når de selv har ferie.. Dette har jeg sjekket opp, så per dags dato ryker hele foreldrepengejobbinga mi når sommeren starter:/ Noen som har jobb til meg i sommer? ? ?

 

Og 2 mai har matteeksamen og jeg har ikke fått kjøpt boka engang.... SLITEN!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff...Høres ut som du er veldig sliten for tiden ja...og det blir man jo når man er gravid...ekstra trett altså. Det å ha et barn fra før som man må ta seg av når man er gravid gjør det ekstra slitsomt. Jeg har også en sønn på 23 mnd fra før. Men jeg er i utrolig god form da...er i uke 9 (10 i morgen) og føler meg som før. Lite symptomer...

 

Har du ikke en mann som kan hjelpe med levering i barnehage og hjelpe til med husarbeid?

 

Du gjør nok en god jobb med gutten din. Man kan alltid bli slitne innimellom. Ike lett med den trassalderen...Vil bare gi deg en trøsteklem og si at alt lir nok bedre når du kommer over kvalmen...

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt du er sliten. Men som hun over her skriver: Har du ingen mann som kan hjelpe til??? Jeg er heldig og er foreløpig ikke kvalm, men enormt sliten og trøtt. Jeg synes bare det blir jobbing og soving for tida. Jeg legger meg i 20-21 tida på kvelden for å orke hverdagen. I helgene sover jeg flere timer på dagtid...

 

Jeg har også en gutt på snart to år som skal bringes og hentes og lekes med fram til han legger seg. Føler dagen går i ett. Jobben er jo også krevende. Helst skulle jeg ha jobbet masse overtid, men det lar seg ikke gjøre når jeg sovner rett etter at sønnen min har lagt seg på kvelden.

 

Man må jo bare tilpasse seg situasjonen. Trøtthet og kvalme går forhåpentligvis over, så det gjelder å gjøre hverdagen så bra som mulig. Og be om avlastning når det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med gutten min, den i magen var ikke planlagt, men prevensjon virker visst ikke på meg:/

Pappaen til den i magen flytter hit i slutten av mai. Men frem til da har jeg jo ansvaret for alt alene, moren min hjeper meg så mye hun kan, har blandt annet hatt mini på dagen nå som han har hatt diare slik at jeg ar fått vært på jobb. I tillegg må jeg finne et sted vi kan bo når kjæresten flytter ned, leiligheta mi er liten... Og med ny baby attpåtil så MÅ vi ha et sted å bo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å søke begynne som ekstra vakt der jeg jobber! trenger alltid folk! Diakonhjemmet sjukehus....hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:-)

 

Dersom du ikke finner noen løsning kan du jo sykmelde deg. Du høres jo VELDIG sliten ut, så legen hjelper deg sikkert.

 

Sykepenger teller på lik linje som arb når det gjelder oppsparing til foreldrepenger.

 

Lykke til og håper det dukker opp en løsning for deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykemelde meg kan jeg ikke pga jeg er ringevikar så jeg har ikke rettigheter til sykepenger, ikke engang sykedager, så moren min har sønnen min hvis han er syk så jeg slipper å miste en dags inntekt..

 

Som ekstravakt på diakonhjemmet sykehus skulle jeg gjerne gjort om jeg hadde hatt sjanse til å rekke det, men de fleste sykehus og sykehjem jeg vet om har arbeidstider som ikke passer med bhg tidene til sønnen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du skal satse på å studere mens sønnen din er i barnehagen og ikke jobbe. Ta opp studielån. Lånekassen har gode ordninger for alenemødre. Ka være greit å ha en utdannelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg MÅ jobbe ellers har jeg ikke rett på foreldrepenger når babyen kommer i oktober..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... finnes jo helårs barnehager.Sikkert mulighet for sommerjobb der? Ellers så kan du vel sette inn en annonse på nav sine sider og evt i lokalaviser at du ønsker jobb.

 

.. eller du får satse på lottogevinst:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha foreldrepenger da? Går det ikke greit med fødselspenger? - Og så kan du jo som foreslått over her, bli student - få studielån og ikke slite deg ut.

Jeg vet at ting ikke er så enkelt som jeg får det til å høres ut som nå..

Får fryktelig vondt av deg og det at du er så sliten, men ringevikarer har jo rettigheter de også.

 

Lykke til videre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de ulike sykehjemmene i byen er behovet for personale så stort at det vanligvis ikke er noe problem å få litt tilrettelagt arbeidstid. Du har også krav på sykepenger om du har stått på ekstravakter i over to uker.

 

Jeg syns du skal ta en prat med legen din, han kan sikkert hjelpe deg videre.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...