Gå til innhold

Hadde dere lagt unna penger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til når dere giftet dere?

Eller når vedkommende fridde? Til forlovelsesringer?

Hvordan finanserte dere bryllupet? Og forlovelsesringer?

Vi har ikke lagt oss opp noen penger for slikt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi har ikke lagt av noe som helst. Jeg er student, han jobber fulltid, så vi har ikke veldig god økonomi, men vi klarer oss helt fint i det daglige.

Vi satser på å gjøre bryllupet så billig som mulig, selv om vi blir mange gjester (ca 60 stk).

Får bruke av feriepenger osv, og så kanskje legge unna en tusenlappen i måneden eller no (gifter oss juni neste år.)

Skrevet

Det er ikke lett det der. Ville personlig prøvd å lagt av litt penger, for det er ikke kjekt å betale for festen i lang tid etterpå. Men kan det være en ide å ønske seg penger igave for å finansiere festen? Tenker da på foreldre evt. besteforeldre.

Skrevet

Hei. Vil bare presisere at vi har tenkt å bruke mer enn 14 000 til bryllupet da... (angående det å legge av en tusenlapp i måneden).

Men det finnes fine måter å gjøre det litt billig på:

- gift deg i kirka du/forloveden sokner til, da er det gratis

- bestill kjole på nett, feks jkdress.com. Side med base i Kina hvor du er GOD om du finner en kjole til over 130 dollar. (evt lei kjole)

- utnytt deg av nettverket ditt! En onkel som er flink til å bake, en gammeltante som tar fine bilder, en bestefar med fin bil som kan kjøre brudeparet osv osv. Du MÅ ikke ordne håret hos en frisør hvis venninna di klarer det like fint.

- bestill lokale osv i GOD tid, da får du best pris og best utvalg.

Her skal vi altså gjøre det så billig som mulig vi. =)

En fin dag blir det uansett!

.

Skrevet

Oj, mange spm dette her..

Vi hadde ikke lagt av penger til forlovelsesringer. Men vi forlovet oss unge da, jeg gikk på vgs. Jeg jobbet ca hver 2. helg, så vi måtte spare til dem.

Når vi så skulle gifte oss fem år senere hadde vi spart noe, han fikk noe i arv på samme tiden, og så ble vi sponset av foreldrene våre. Brukte samme ringene som da vi forlovet oss. Heldige vi, da..

Nå har vi (endelig ) faste 100% stillinger, og har 25 000 hver på sparing, + 38 000 på fond, så nå ligger vi litt bedre an til junior kommer...

Skrevet

Er veldig heldig med at foreldrene mine betaler bryllupet vårt. Det er veldig deilig siden vi blir 100 gjester og det nok kommer til å koste. Foreldrene til samboeren min har også lyst til å betale en god del, så vi trenger heldigvis ikke å sette oss i gjeld.

Utrolig takknemlig for hva foreldrene våre gjør for oss!! :D

Skrevet

Vi har så vidt begynt å legge opp litt penger, men vi trenger ikke mye cash til bryllupet vårt. Kommer til å bruke ca 5000 på hele greia, så vi sparer egentlig til vår laaange bryllupsreise:)

Kjæresten min fridde etter 2 måneders bekjentskap, så vi hadde ikke diskutert økonomiske spørsmål rundt bryllupet. Heldigvis er vi begge enige om et lite enkelt bryllup i skikkelig hippiestil:)

Vi skal forersten gifte oss neste sommer.

Skrevet

Vi har vel sånn halveis bestemt oss for å gifte oss i utlandet for så å komme hjem å holde en kjempe fest med familie og venner!! Så vi sparer litt penger på det kanskje!!:)

Mine foreldre har sagt at de vil sponse halve bryllupet... men kommer aldri til å spørre!! De har selv nevnt det!!

Skrevet

Vi kommer sikkert til å spare litt fram til vi gifter oss, men spare gjør man jo uansett til "fremtiden". Ellers regner jeg egentlig med at vi vil få litt og evt låne litt av foreldrene våre. De gleder seg nesten enda mer enn oss tror jeg. :)

Skrevet

vi skal gifte oss neste år, og foreldrene våre skal betale for bryllupet. utenom brudekjolen, den skal jeg betale. regner med å bruke ca 50 000 på hele kalaset.

forlovelsesringene, som vi forøvrig også skal bruke som gifteringer, kjøpte vi til hverandre liksom. betalte en hver. nå har vi de enkleste ringene så de kosta ikke mer enn 1300 kroner stk ca.

ellers er det et godt tips å "bruke" slekt og venner for det de er verdt! =)

Skrevet

vi planla å bruke bonus fra jobben osv, men endte opp med å få alt i gave fra mine foreldre!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Vi begynte å spare med en gang vi bestemte oss for å gifte oss. Det koster ganske mye penger (litt avhengig av hvor stort og fancy det skal være).

SÅ vi hadde penger til å betale hele greia selv, men foreldrene våre ville bidra litt så fikk noe av hvert av parene.

Ringene klarte vi fint å betale av lønningen så det var ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...