Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår er nå 8 uker gammel, veier 6,3 kg og er 60 cm lang - jeg har allerede begynt å bruke bodys i str. 68 siden 62 cm begynner å bli litt smått... Han bruker nå en nattdrakt som storesøster brukte da hun var 6 mnd. (Har faktisk bilde av at hun sitter i tripp trapp stol og spiser grøt selv i den nattdrakten). Han var helt normal ved fødsel (3700 gram og 50 cm). Han får kun morsmel på dagtid og ca. 150 ml. mme før leggetid - da sover han i 4 -6 tm. Er det bare meg som syns han vokser enormt fort eller er det bare så stor forskjell på jenter og gutter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at ingen i familien er "store" - spesielt ikke far og mor...

Skrevet

Ja, det er ganske mye forskjell mellom jenter og gutter. F.eks. min lillebror passet i de samme klærne da han var 6 mnd som jeg brukte da jeg var 1 år. Og jeg har nå selv en veldig stor gutt som bruker str. 80 mens han kun er 7 mnd.

Skrevet

Gutter er i gjennomsnitt større.

Min var helt nede i 2900 etter fødselen, men når han var 8 uker var han 5,9 kg - veldig glad i morsmelk.

Nå er han 4mnd og veier 7,7 kg.

Skrevet

skikklig sværin da liten kuling. Tror du hadde noen innlegg før du fikk junior også??

Vår er født 31 oktober... alltså 4.5 måneder nå. Han veier 7500 og er 69 lang.. STOOR gutt :o)

Skrevet

gutten min er 3 måner i dag å han er 7500 å 64 lang. så han e store han..

Skrevet

Jenta mi er i motsatt ende av skalaen hun da - 7 1/2 mnd og 6455g og 65cm:o) Hun var 3350g og 51 cm ved fødsel. Storebroren var 3770g og 51cm da han ble født og var også større da han var baby - men ikke så veldig stor for å være gutt i grunn...de vokser jo veldig i rykk og napp disse små da - og han får jo mest mm - så da ville jeg ikke tenkt noe på det. Bedre at de har litt for mye enn litt for lite (merket det da jenta mi fikk omgangssyken og gikk ned i vekt, lita som hun er:o()

Skrevet

min gutt på 7 1/2 mnd veier 10 kg. han gikk ned i vekt i februar men på under 3 uker la han på seg 800g og det er bra sist jeg målte han var han 71 cm. bruker str 80. men så begynte han på 62 fra dag 1 (født 5 kg og 53 cm)

Skrevet

jenta mi var 4140 og 50 cm når hun ble født. 8 uker gammel var hun 6210 og 59 cm, så¨ganske stor hun og egentlig:)

men så lenge de følger kurven sin, så er jo det det viktigste.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...