trulte0309 Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 j har litt lyst til å kalle baby'n min for cato/kato hvis d blir gutt eller dorthe hvis d blir jente.. pappa'n min heter cato og har ett mellomnavn som han bruker.. han bruker ikke cato.. så har litt lyst til å kalle småtten for d hvis d blir gutt.. da j var lita, kalte bestemor meg for dorthe.. skjønner ikke d egentlig, for j har ett navn som begynner på A.. noen som kan si meininga si???
*En rosa og en blå* Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Du vil vi skal være ærlige, så er jeg det.. Dorthe synes jeg ikke er fint. Jeg er sunnmøring, og på sunnmørsk så blir det veldig doRTe med trykk på RT, om du skjønner hva jeg mener. På østlands så blir jo det uttalt med dothe m/stum r, og da tenker jeg dott, liksom... Cato... neeeeh, helt ok.... Nå kjenner jeg en som heter Cato, og har mye assosiasjoner til navnet knyttet til han, så det kan være at jeg er litt "farget" av det. Men, men. Dette er mine meninger, det viktigste er at dere liker navnet!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Jeg liker ikke heller de navnene, men Cato er bedre enn Dorthe. Tenker automatisk på God kveld Norge-berta... Nå skal det sies at jeg liker svært få navn, skjønner ikke hvordan vi skal klare å plukke ut navn til nurket vårt. Sukk.
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Hmmm.. Cato assosierer jeg med en streng mann. Det høres så strengt ut. Dorthe er noe bedre. Men det kan fort uttales på en ikke-fin måte. Som det er skrevet ovenfor. Altså at det blir FOR DoRTe, med trykk på R og T. Hva med Dorothea eller lignende? Jeg har selv vanskeligheter med navn altså. Det er så vanskelig.. Og man kan fort vende seg til ulike navn også. Dessuten har alle forskjellig smak og assosiasjoner, men hvis du har en god følelse for navnet så burde du bare gå for det synes jeg:)
trulte0309 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2008 takk for svar:) nei, j har rett og slett ikke peiling på hva j skal ta.. derfor j spør om meininger:) hehe:) men har litt lyst på navn som betyr litt for meg.. har litt lyst til å oppkalle etter mine denne gangen.. oldefedre: anton, karl, birger og gustav.. oldemødre: jenny, hjørdis, inga og olave.. hehe:) så de er ganske "gammeldagse" de navna der.. noe forslag??
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Jeg synes da at Gustav og Jenny er de fineste navnene:)
trulte0309 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2008 j forbinner liksom de navnene me karl gustav ( svenskekongen) og jenny augusta i hotell cæsar.. huff.. d ska visst itte væra lett å finne navn..
mimmimor30 Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Jeg likte navnet Cato jeg,men det viktigste er jo at du liker navna..... Jeg har to navn som ikke noen liker noe særlig,men som sagt jeg liker de. Det blir Jonas eller Emma Linnea... Og no er det og moderne med"gammeldagse"navn igjen... Så gå for det du vil og lykke til!!!
trulte0309 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. mars 2008 jonas, emma og linnea er kjempefine navn:) også er d jo d att man blir jo vant me navnet på barnet etterhvert.. selv om d høres dumt eller stygt ut til og begynne me, så venner en seg til navnet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå