Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Har så langt ikke klart å sluttet enda. Og det gjør at jeg føler meg som dårlig mor. Flere som sliter med det samme?
Andrebolleiovnen Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Heisann! Jeg gjorde, men etter å ha prøvd x antall ganger på egenhånd uten suksê. Fikk legen meg til å gå på røyksesluttekurs. Nå har jeg vært røykrfri i 6 uker, og det går strålende!! Mye bedre enn hva jeg faktisk hadde trodd på forhånd!!! Jeg har sittet å fundert mye på hvorfor det ble så enkel t å slutte via dette kurset, og tror det var gruppepresset, eller det at jeg er konkurransemenneske som hjalp meg ekstra mye. Jeg gikk på kurs i regi av A-hus (sykehuset jeg skal føde) Selv om jeg selvsagt også ville slutte, da det var best for babyen min, men det er nå en gang ikke så enkelt å slutte, som det var å begynne. Du må ha masse lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Hei! Synd at du ikke klarer å slutte, det hadde jo vært det beste!! Har lest at barn som blir født etter et svangerskap med røyk gråter ofte mye mer enn ellers! Fordi de er nikotinavhengige når de blir født. Kanskje det kan gi deg litt mer motivasjon? Håper du klarer å slutte, for din egen del og ikke minst babyen!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Jeg er også i uke 13, og greier ikke slutte. Røyker ikke mye, men jeg vet jo hvor skadelig det er for den lille. Jeg skal greie å slutte nå i løpet av neste uke. Jeg må, for babyen i magen. Sønnen min har fått sensitiv hud, hatt en akutt luftveis infeksjon og astma tendenser, i tillegg til allergi. Noe er vel kanskje arvelig, men jeg røyka noen dager i uka frem til jeg var 5-6mnd på vei. Venninna mi sin sønn er også mye syk og hun røyka i hele svangerskapet. Jeg ønsker deg lykke til med å slutte, og det her skal vi greie!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Ja, jeg har virkelig lyst til å slutte. Røyka da jeg gikk med 5-åringen min også, men da var jeg ung og dum den gang. Hn har jo ikke tatt skade av det, men særlig bra er det jo ikke. Hadde bestemt meg for at neste gang skal jeg være litt mer voksen og bare kutte ut, men sannelig er det ikke lett. Har trappet ned litt, og vet at når alle får vite at jeg er gravid, kan jeg ikke stå foran folk og røyke da, så det vil jo kanskje gjøre det lettere etterhvert. Skal iallefall prøve så godt jeg kan:) H.i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå