Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Såg en venninne av meg gjøre det. Ble litt nervøs. hehe. Hvordan er isåfall denne rusen? har ikke lyst å røpe henne...
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Hehe. "Jeg har en venn som lurer på noe...." Klassisk. Men hvis du lurer, kan du sjekke hva neglelakken inneholder og google det. Det er ikke verre.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Ble nysgjerrig selv, jeg :-) På en neglelakk jeg fant står det at den inneholder: Ethyl Acetate, isopropyl, alkohol, heptan, butyl acetate, nitrocellulose, polyester resin, dibuthyl phtalate. Jeg går ut i fra at det minst går an å bli full.
Guttemamma75 Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Ja det kan man, men det anbefales jo ikke akkurat.... Her er hva jeg fant om sniffing av aceton.... "Aceton er løsemiddel og kan medføre alvorlige helseskader da de absorberes og gjør skade blant annet i sentralnervesystemet. Molekylene fra løsemidlene tas opp gjennom lungene og huden. Dette kan føre til forgiftninger og allergiske reaksjoner. Løsemidlene løser opp stoffene i cellene våre, for eksempel fett, og cellene blir ødelagt. Organiske løsemidler kan gi skader på hjernen og nervesystemet, blodsystemet, hjertet, leveren, hud, øyne, slimhinner og nyrer. Noen løsemidler regnes også for å være kreftfremkallende. "
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Interessant at det høres så mye mer skremmende ut i forhold til aceton enn alkohol, selv om begge er løsemidler med omtrent samme virkning.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Eneste du opplever er en kortvarig rus-som ikke er verdt det i det heletatt iforhold til skadene man kan få av det!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Bor dere på gata i Rio? Ærlig talt.. Ikke for å være kjip, men igjen: Ærlig talt!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Organiske løsemidler hører til innenfor samme gruppe som alkohol, og rusopplevelsen man får av disse ligner ofte på alkoholrus. Men jeg kan tenke meg at det er vanskeligere å kontrollere inntaket når man inhalerer aceton. I tillegg så er luftveien utsatte. Det er en generell regel at det er bedre (mindre skadelig) å innta et rusmiddel via magesekken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå