Tredjemann på vei :D Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 ...er det farlig? Ringte legekontoret og spurte om jeg kunne ha noe sånt siden jeg har sånne skikkelige knip øverst i magen, hadde diare igår kveld, og nå får jeg sånne stikkende smerter i urinblæra av og til, særlig når babyen rører på seg. Hun sure kjerringa som tok tlf trodde overhodet ikke det var UVI, og mente det sannsynligvis bare var kynnere eller omgangssjuke. Men hallo??? Jeg vet da for f*** hvordan kynnere kjennes ut! Dette var mye vondere, og verken kynnere eller rier. Og omgangssjuke uten oppkast har jeg aldri hatt før...
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 jeg var på svangerskapskontroll i går og da oppdaget de at jeg hadde UVI. Dette er ikke farlig, men hvis det ikke blir behandlet kan det gå opp til nyrene og fremkalle rier og en for tidlig fødsel. ( det var det legen sa til meg) Vet ikke om det er det du har for jeg har selv ingen symptomer på dette.... Men er du i tvil kan du levere en urinprøve på legevakten...
Lillen78 Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 UVI i svangerskapet er helt vanlig. Fikk svakt utslag på det selv denne uka. Legen skal dyrke prøven for å se om jeg trenger medisiner. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Ta deg en tur til legen og få sjekket urinen din så slipper du å gå rundt å lure. Lykke til!
Tredjemann på vei :D Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2008 Hmm... Rekker det ikke idag tror jeg, for i morgen drar vi på ferie og ikveld må det pakkes. Men skal ta med meg et urinprøveglass nordover så jeg evt. kan stikke innom lege mens vi er der:-)
*Super*Mamman* Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Hei. Kan du ikke dra på legevakta å levere en urinprøve da? Bare ring å si at du tror du har det, og at du er gravid.... UVI når en er gravid kan faktisk starte rier, så er lurt å få det behandlet.. Ikke alltid en har så tydelige symptomer på det heller.. (Ubehandlet kan UVI forårske stor skade, kan gå opp til nyrene, gi betennelse der og evnt permanente skader.. Kan også gå ut i blode.blodforgiftning) Lykke til:)
Tredjemann på vei :D Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2008 Oj, såppas... Men da burde da vel hu dama på legekontoret vært litt mer obs? Skjønner ikke at sånne som henne kan få en slik jobb...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå