Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Bruker dere gravidebelte i bilen?
lizamor Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Ja!. Blir ganske mange tonn med press på magen dersom man skulle kræsje i relativt høy fart. Liker å vite at jeg gjør det jeg kan for å holde småen trygg;).
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Nei, det får være måte på sikkerhets-hysteri.
Cheeva=) Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Nei, sku liksom skaffe meg ett sånt, men er ikke kommet så langt.. såe.. blir vel ikke noe av heller... =)
blockarella Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 Nei... Testene til Trygg Trafikk viser at det ikke er noen som helst reduksjon i risikoen for skader i en event kollisjon selvom man har dette gravidbeltet på... :-( Men det er muligens mer komfortabelt! http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 14. mars 2008 #12 Skrevet 14. mars 2008 Ja jeg har d:-) Behagelig for trykket på magen også:-)
neenaah Skrevet 14. mars 2008 #13 Skrevet 14. mars 2008 Nei. Jeg stoler på Trygg Trafikk, de bør vel vite vet hva de snakker om.
OhMyGod!!! Skrevet 14. mars 2008 #14 Skrevet 14. mars 2008 nope, plasserer beltet slik at det er så langt ned uansett jeg, er ubehagelig med belte midt på magen. hadde planer om å kjøpe i starten da
Thea-81 Skrevet 14. mars 2008 #15 Skrevet 14. mars 2008 Ja - fordi det er behagelig, ikke nødvendigvis pga sikkerhet
mto2 Skrevet 14. mars 2008 #16 Skrevet 14. mars 2008 Ja. Enklare å hugse på at beltet skal langt ned då.
TussiLussi Skrevet 14. mars 2008 #17 Skrevet 14. mars 2008 Nei, det ligger fremdeles i gangen...... Har vist ikke annen effekt enn at det er mer behagelig, så da får det bare ligge der de siste dagene også.
ma-85 Skrevet 14. mars 2008 #18 Skrevet 14. mars 2008 Nei. Ikke er det anbefalt heller. Kanskje mer behagelig for noen, men sikkerheten blir ikke noe bedre av det.
Ville Vera Skrevet 14. mars 2008 #19 Skrevet 14. mars 2008 Ja Fikk lånt av ei venninne som har fått sin baby
nick_345008 Skrevet 14. mars 2008 #20 Skrevet 14. mars 2008 Brukte det konsekvent med mine to første, men beltet sitter jo ikke skikkelig på. Kanskje mitt er gammelt? Har absolutt ingen tro på at litt slitt borrelås skal hindre skade i et bilkræsj. Tror noen har tjent gode penger på tull.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #21 Skrevet 15. mars 2008 trygg trafiks sier det?? men legene sier det har stor betydning for om barnet kan dø momentant!!!!
lillespiren2:) Skrevet 15. mars 2008 #22 Skrevet 15. mars 2008 Hei Jeg arvet gravidbeltet etter søstra mi, synes det faktisk er uvant å sitte i andre sine biler hvor jeg ikke har gravidbeltet mitt.. Blir veldig vant med å ha det på
Guttemamma75 Skrevet 15. mars 2008 #23 Skrevet 15. mars 2008 Kopierer innlegget mitt fra 2.trimester hvor den samme diskusjonen pågår... Ser ikke behovet for et slikt belte så lenge trygg trafikk sier det ikke har noen effekt.. Drar bare setebeltet godt ned under magen og det funker fint.. Til alle dere som skriver at dere mener vi bør bruke det fordi dere har hørt om noen som har mistet barn av å IKKE bruke det - det er jo en idiotisk påstand!! Man vet jo ikke hvordan det hadde gått OM de brukte det - og det samme med de som sier at det gikk SÅ mye bedre MED belte - det kan heller ikke bevises for man kan ikke sammenligne med en tilsvarende kollisjon med vanlig belte!!!!!!! Og du som sier at helsepersonell sier at det er så bra, vel jeg er sykepleier og helsepersonell og har jobbet flere år i akuttmottak og tatt i mot store traumer - også inkl gravide - og jeg har ALDRI hørt en kirurg si at det kunne gått sånn eller sånn pga gravid belte eller at det gikk SÅ bra pga gravidbelte.... Det viktigste uansett er å faktisk BRUKE vanlig setebelte ALLTID - uansett om man bare skal svippe ned på butikken... Dersom man ønsker å bruke gravidbelte pga komfort så fint det - men IKKE fremstill det som at vi som ikke ser behovet for å bruke det tar noen større risiko enn de som bruker det.... Det er slike utsagn som skaper "hysteriske" gravide som MÅ gjøre alt rett i følge BIM/DIB bibelen....
Mooncake Skrevet 15. mars 2008 #24 Skrevet 15. mars 2008 Spørsmålet var om vi bruker gravidbelte eller ikke! Jeg kan ikke se at det var noen kommentar på sikkerthet og trygg trafikk i den opprinnelige bloggen. La nå for Guds skyld folk bruke dette beltet om de vil, uten å kritisere. - Noen synes det er mer behagelig - så fint. - Noen mener at det fremmer sikkerheten - så bra at de blir beroliget. - Noen mener at det er tull - jaja, da kan du bare le stille inni deg over alle som tror på effekten av beltet - det er greit det. Men, det er liten vits i å hetse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå