Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til søndag 9.3 kom vår lille prinsesse til verden.

Fødselen gikk veldig fort (og derfor veldig sterke og vonde rier..) - men i det store og hele gikk det veldig greit. Vel verdt det, og veldig stolt etterpå! Vi er forlengst vel hjemme, ammingen i gang og bortsett fra litt søvnmangel kan vi foreløpig ikke klage over noe.

Min historie (til de som vil ha den):

Vannet gikk 16.50

Riene begynte forsiktig etterhvert og da vi var til sjekk kl. 20 var de i gang, men ikke sterkere enn at vi ble sendt hjem igjen kl. 21 uten å sjekke åpning.

Da tok det seg opp, og kl. 22.50 var vi tilbake på føden med tettere rier og 3-4 cm åpning. Fikk klyster og hadde tette og etterhvert kraftige rier. På fødestuen ca. 23.30. Gikk ikke lenge før jeg følte det begynte å bli uholdbart og spurte om mulighet for epidural (min "redning" i forrige fødsel). Legen ville først vente litt til før hun skulle sjekke at det var over 4 cm åpning. Da hun endelig sjekket var det ikke 4, men 8(!) cm åpning, og dermed for sent for epidural.. Etter noen få kraftige rier til, fikk jeg trykketrang og legen sa det bare var å presse. Etter 3-4 minutters trykketid var min lille prinsesse ute! Klokken var da 00.07. Hun var 50 cm, 2963 g og 33 i hodeomkrets. (Storebror var 50, 3690 og 37!)

Syntes det var hinsides vondt en periode, men hadde jeg da visst at det skulle vare såpass kort (selv om det føltes lenge nok der og da), hadde jeg nok taklet smertene bedre. I ettertid må jeg jo si at ting gikk veldig fint!

Takker for meg her inne og flytter over til DinBaby. Vi sees der! Lykke til alle sammen! :-)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...