Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at du er sånn ca like gammel som meg og har en liten som er ca like gammel. Vår gutt er født i juni 2005.

Du trenger selvsagt ikke svare dersom det blir for personlig, men har dere vurdert å få flere barn?

Hos oss er dette aktuelt, men jeg har ikke blitt gravid til nå. Vet jo at man blir mindre fruktbar, så jeg er litt sånn i tenkeboksen om hvor lenge vi skal se det an eller om vi bare setter ned foten og sier ok vi klarer oss med det vi har.

Har ikke vært så veldig "bansyk" som vi sier til nå, men så kom ei venninne og fortalte at ho var gravid igjen og plutselig kjente jeg litt på det at dette vil jeg også gjøre en gang til. Også for at gutten vår ikke skal vokse opp som enebarn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi er i omtrent akkurat samme situasjon, så koselig!!

Karosnuppa er født i mai 2005 (hun skulle ha kommet i juli....)

Og ja, vi har snakket mye om det å få et barn til, spesielt for hennes skyld siden hun ikke kommer til å ha oss til evig tid. Det er jo en aktuell problemstilling når man stifter familie litt sent.

Det som har vært avgjørende for vår del, er at jeg har noen helseproblemer som ble ganske kritiske i svangerskapet og i tiden etterpå. I tillegg var det en stor påkjenning for oss alle at hun ble født for tidlig og var veldig liten. Mye større enn jeg har villet innrømme... Jeg pleier ikke å kringkaste dette så ofte, for det viktigste er tross alt at det har gått greit med henne. Det går sånn passe greit med meg, men ikke noe mer enn det. Vi har fått beskjed om at det antageligvis vil skje igjen og muligens forverre seg. Derfor har vi kommet frem til at vi ikke vil ta sjansen på at den lille familien vår skal ha en veldig syk mamma i mange år fremover. Det er viktigere at Karosnuppa har en mamma som fungerer og en pappa som ikke er helt på felgen :)

Risikoen pga mine "høye" alder er medvirkende til at vi har bestemt oss for å ikke få flere barn, men det er langt fra avgjørende. Fruktbarheten er ikke noe problem her, heller tvert i mot. Skulle gjerne ha sendt noe "bli-gravid-trylle-støv" over til deg!!

Lykke til!! Hadde jeg vært frisk, hadde det vært GO GO GO :)

Skrevet

Send gjerne litt tryllestøv du :-)

Det jeg tenker er at det hadde vært koselig, når man har den erfaringen man tross alt har fått. Jeg var så utrolig usikker og hadde baby-blues i mange uker, så jeg syns det gikk så lenge før jeg følte meg trygg på den nye rollen og virkelig begynte å kose meg.

Jeg skjønner jo at dere hadde det tøft med prematur fødsel. Kan være greit å bli minnet om at man er heldig, det er ikke en selvfølge at barna (og vi) er friske og raske. Og helsa si skal man ta på alvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...